Israel Hayom

חמאס מתקשה להגן אפילו על אורחיו | פרופ' אייל זיסר

דרמה בביקור רה"מ הפלשתיני בעזה: מטען התפוצץ ליד השיירה ● חמדאללה לא נפגע; 4 נפצעו ● רמאללה: "חמאס אחראי" ● חמאס: "ישראל מעורבת"

- דניאל סיריוטי בהכנת הידיעה השתתף אלי לאון

שיא חדש באיבה בין חמאס לפת"ח: ראש הממשלה הפלש תיני ראמי חמדאללה, וראש מנגנוני הביטחון והמודיעין ברשות הפלשתי נית מאג'ד פרג', ניצלו מהתנקשות במהלך ביקור ברצועת עזה.

השניים נכנסו לרצועה דרך מחסום ארז, ובעת שנסעו באזור בית חנון שב צפון עזה, התפוצץ ליד השיירה מטען חבלה רב עוצמה. חמדאללה ופרג', שה גיעו לעזה לצורך חנוכת מפעל לטיהור שפכים ופגישות בענייני הסכם הפיוס הפנים פלשתיני, לא נפגעו, אולם אר בעה שומרי ראש נפצעו קל ופונו לבית חולים ברמאללה. לפי הדיווחים בתק שורת הפלשתינית, המטען הוטמן בעו מק שני מטרים באדמה בתוואי המסלול שבו נסעו רכבי השיירה של חמדאללה. חרף התקרית, סירב חמדאללה לבטל את השתתפותו בחנוכת מפעל השפכים. "אשוב לעזה, למרות מה שקרה", אמר, "האירוע רק יחזיק אותי להשיג פיוס ואחדות בעם הפלשתיני".

ל"ישראל היום" אף נודע כי עם היוודע האירוע, יצרו בכירי הרשות הפלשתינית קשר מיידי עם מתאם פעולות הממשלה השטחים, אלוף יואב )פולי( מרדכי. הם ביקשו לוודא ולתאם את יציאת השיירה של חמדאללה מהרצועה, ומתברר שאף הוצע להם לקבל טיפול רפואי ביש ראל. הפלשתינים סירבו, והשיירה עם הפצועים המשיכה לרמאללה. מחמאס נמסר כי נעצרו כמה חשודים במעורבות בניסיון ההתנקשות.

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן - ששהה בעת נסיון ההתנקשות בירדןשב לרמאללה. "מנגנוני הביטחון הפל שתיניים יודעים מי עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות", אמר, "ונגיע אליהם".

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רו דיינה, מסר בשמו כי ברמאללה מטילים את האחריות על חמאס. "מדובר במעשה בוגדני של חמאס, המנסה לפגוע ולסכל בכל מחיר את הפיוס הפנים פלשתיני", מסר. ראש מנגנוני הביטחון והמודי עין הפלשתיניים פרג׳ היה נחרץ פחות. "מוקדם לקבוע מי עמד מאחורי ניסיון ההתנקשות, אולם האחריות מוטלת על כתפיו של מי ששולט בפועל בעזה".

דובר חמאס בעזה, פאוזי ברהום, דחה את הטענות שהארגון אחראי להתנק שות וגינה את המעשה. בארגון אף רמזו כי ישראל מעורבת בניסיון ההתנקשות: "מי שרצח את מאזן פוקהא, וניסה לחסל בכירים אחרים בחמאס, עומד גם מאחורי נסיון ההתנקשות הנפשע הזה. פתחנו בחקירה ונגיע אל המעורבים".

בד בבד, בבית הלבן התקיים אתמול כנס בנושא המצב ההומניטרי בעזה. שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרי נבלט, שהשתתף בכנס, קרא להשיב את גופות החיילים והשבויים הישראלים.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? צוותים בזירת הפיצוץ
צילום: אי.פי צוותים בזירת הפיצוץ
 ?? צילום: אי.פי ?? חמדאללה, אתמול
צילום: אי.פי חמדאללה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel