Israel Hayom

פסק דין חסר תקדים: הפסיכיאטרי­ם התרשלו - וחולה הנפש רצח את אמו

פסק דין חסר תקדים קובע: הרופאים קבעו שחולה נפש לא מסוכן למרות שבעבר רצח את אביו ● משרד הבריאות ישלם פיצויים של כ 1.2 מיליון ש' למשפחה

- רן רזניק

שבעה רופאים פסיכיאטרים, ובהם רופאים בכירים ומנה לים מביה"ח הפסיכיאטרי הממשלתי בבאר שבע, התרשלו בטיפול שנתנו לחולה נפש שמאובחן עם מחלת הס כיזופרניה, וכתוצאה מכך מצבו הנ פשי החמיר והוא רצח באמצעות גרזן את אמו.

פסק הדין שנחשף כאן לראשונה, שניתן על ידי השופטת נחמה נצר מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוא חסר תקדים בתולדות מערכת הבריאות, לאחר שקבע כי רשלנות הפסיכיאטרי­ם - כולם עובדי משרד הבריאות - גרמה לרצח שבוצע על ידי חולה נפש.

על פי פסק הדין, רשלנות הרופאים התמשכה על פני לפחות כשלוש שנים לפני האירוע "החמור והטרגי". בפסק הדין נקבע גם כי משרד הבריאות ישלם למשפחה פיצויים של כ 1.2 מיליון שקלים.

פסק הדין ניתן בדצמבר ,2017 אבל מאחר שהמשפט התנהל בדלתיים סגורות, רק לאחרונה התקב לה ההחלטה של השופטת שרה דברת מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לה תיר לפרסם את פסק הדין, בהתאם לבקשת התובעים, האחים ובני משפחה של מי שביצע את הרצח והעיזבון של אם המשפחה שנרצחה.

הכתובת היתה על הקיר

תביעת הרשלנות הרפואית הוגשה נגד משרד הבריאות, ואת המשפחה ייצגו עוה"ד שי פויירינג וצפריר אוש רי. בפסק הדין התקבלו כל הטענות שהם העלו בתביעה, שהמרכזית שבהם היתה: "למרות שהכתובת היתה על הקיר, כשלה המערכת המטפלת, מתוך אדישות ושוויון נפש ובניגוד לכל נו רמה מקצועית סבירה, ולמעשה יצרה במו ידיה את התנאים להתקפה הרצ חנית מידי בן המשפחה מטופל הנפש". על פי פסק הדין, א', מטו פל בשנות החמישים לחייו, סובל שנים רבות ממחלת נפש שאובחנה כסכיזופ רניה והוא מאושפז היום בכפייה במחלקה סגורה בבית חולים פסיכיאטרי.

לא מקרה הרצח היחיד

לפני כ 25 שנה רצח א' את אביו במהלומות פטיש בהיותו במצב פסי כוטי. הוא גם תקף בעבר את אמו, וב מקרה נוסף איים עליה בסכין, ובעק בות זאת אושפז בכפייה בבית החולים הפסיכיאטרי עד ליולי ,2003 אז הח ליטה הוועדה הפסיכיאטרי­ת לשחררו מהאשפוז לטיפול כפוי במרפאת בית החולים והוא עבר לגור בהוסטל למ טופלי נפש בבאר שבע.

ב 2004-2003 הוא היה במעקב רפואי ובטיפול חודשי של המרפאה בבאר שבע, עד שבדצמבר 2004 היה במצב פסיכוטי ורצח את אמו ולאחר מכן ניסה לרצוח בדקירות את אחיו.

על פי פסק הדין, הרופאים המטפלים בא' בבית החולים, "היו יכולים וצריכים לצפות כי ללא טיפול תרופתי מס פיק וללא מעקב ראוי הוא ישוב ויפעל באלימות כלפי בני משפחתו, ובפרט כלפי אמו, והיה עליהם לנקוט אמצעים סבירים למניעת הסיכון - כמו הגברת המעקב אחריו, וכן הימנעות מהפחתת מינוני התרופות שהביאו לייצוב מצבו מבלי להגביר את הפיקוח עליו ומב לי לקבל מידע שוטף על מצבו, מבלי לקבל היזון חוזר מאמו ומבני המשפחה לאחר הורדת מינוני התרופות".

השופטת אף קבעה כי הרופאים של

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel