Israel Hayom

"ליצנות רפואית זו מצווה גדולה"

יהושע לידסקי מתנדב כליצן רפואי בבי"ח - מה שלא מובן מאליו במגזר החרדי ● פרויקט מיוחד: 70 ישראלים שנעים להכיר

- יהודה שלזינגר 70@israelhayo­m.co.il

"כשאומרים בעולם החרדי על אדם שהוא ליצן מתכ וונים לרוב לאדם לא רציני, שלא מגשים את ייעוד לימוד התורה ועושה בדיחה מכל דבר. הרבה פע מים חושבים שליצנות זו הפקרות, אבל כשמדברים על ליצנות רפואית זו ממש מצווה. לבקר חולים זו מצ ווה גדולה, לשמח אנשים זה דבר גדול - וכשעושים את זה לא מתוך הוללות והפקרות, זו שליחות".

את הדברים הללו אומר יהושע לידסקי, המתנדב כליצן רפואי בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. בארץ יש לא מעט ליצנים רפואיים, אבל נדיר למצוא מתחת לתחפושת אדם מהמגזר החרדי, בין השאר בגלל הדברים שהוא מסביר בפתיח.

לידסקי (44) מתגורר בבני ברק, והוא נשוי לאודרי ואב לשמונה. "ראיתי מודעה של מישהו שמלמד קסמים, והחלטתי ללכת אליו. למ דתי דברים פשוטים, התאמנתי על זה וראיתי שמכל קסם אפשר להוציא מוסר השכל מעניין", הוא מספר על מה שהניע אותו לתחום הליצנות הרפואית. "בציבור החרדי אי אפשר ללכת לקורסים של תיאטרון, אבל מישהו המליץ לי על קורס ליצ נות רפואית שבמסגרתו לומדים גם משחק". לידסקי נרשם לקורס ועולם חדש נגלה בפניו: "זה קורס מדהים, אתה לומד על עבודה עם רגשות, על התמודדות עם מבוכה, תקשורת, הק שבה". ואז החל להסתובב בבית החו לים וטיפל דווקא במבוגרים. "תמיד חושבים שליצן רפואי זה לילדים, אני חושב שאני משפיע דווקא טוב יותר על מבוגרים. הרי ילדים - אם לא כואב להם אז הם שמחים, פעי לים, לא תמיד מודעים למצב שהם נמצאים בו. מבוגרים מודעים למצב הלחץ והמתח.

"אני ניגש לחדר של מבוגרים, שואל איזו חידה ומשם מתפתחת שיחה שלא פעם מגיעה לכדי חיזוק נפשי אמיתי. היה לי מקרה שהגע תי לחדר והמטופלת ישנה. עשיתי את הקטע שלי מול בעלה ושקענו לשיחה טובה ועמוקה, הייתי עבורו אוזן קשבת. חזרתי לשם אחרי שבוע והם לא היו, האישה נפטרה. נפל לי הלב. ביררתי פרטים עליהם והרג שתי שאני חייב ללכת לשבעה". מה שקרה באוהל השבעה, עבור לידס קי, היה לא רק ניחום אבלים, אלא התחזקות פנימית של ממש. "באוהל האבלים הבעל ראה אותי וסימן לי לבוא וביקש שאעשה את אותו קטע שעשיתי לו בבית החולים. הוא אמר לי שבגלל שהאופי שלי זה התחזקות ומוסר השכל טוב, כדאי שאעשיר את כולם בזה. כך מצאתי את עצמי בסוכת האבלים מעביר מסר שבחיים גם אם לא הכל נראה אפשרי - אם מאמינים מספיק חזק, אפשר הכל".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? "משפיע טוב דווקא על מבוגרים"
צילום: יהושע יוסף "משפיע טוב דווקא על מבוגרים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel