Israel Hayom

מועצת הלול: שימוע לספק הפרגיות למגדל

הפרשה החלה לאחר שהחקלאי רפי דיין אכלס את הלול ב 500 מטילות, בימים שלפני פרסום המכסות ● אחרי כישלון בביהמ"ש, פנתה המועצה לספק

- אריאל ויטמן

סאגת הביצים והתעמרות מו עצת הלול במגדלים הפרטיים שאינם הולכים בתלם, לא מגיעה לסיומה: מועצת הלול תובעת כעת את החקלאי שסיפק את 500 העופות לרפי דיין, החקלאי שאכלס את לול ביצי החופש שלו לפני שפורסמו מכסות מועצת הלול.

בכתב תביעה שנשלח מטעם המו עצה אל איציק מנדל, מ"מנדל משקי גידול", נכתב: "הינך נדרש להתייצב ביום 10.04.2018 בפני ועדת קנסות לפי חוק המועצה לענף הלול, שתדון בכתב האישום שהוגש על ידי המועצה לענף הלול נגדך".

עו"ד מאיר בוחניק, מהמחלקה המש פטית ב"פורום קהלת", מסביר ל"ישראל היום" כי "נראה שמתוך תסכול, וגם קצת קנאות לסמכויותיה המיושנות, מבקשת מועצת הלול בכל דרך אפשרית להוציא את הפרגיות מתחת ידיו של דיין. מק ריאת נוסח התובענה נראה שהמועצה לא טוענת שהפרטים בתעודת המשלוח לא היו נכונים, אלא רק שהיא מולאה בכתב יד ועל טופס פג תוקף. התנהלות המועצה ותובענות כאלה ממחישות כי הגיעה העת שמועצות ייצור, ומועצת הלול בפרט, יעברו מן העולם".

עו"ד דרור גדרון אמר ל"ישראל היום" כי "לא הגיוני שבשנת 2018 מדינת יש ראל עדיין קובעת מכסות ביצים כאשר השוק הזה סובל מצד אחד מעודפי ייצור ומהשמדת תוצרת ומצד שני מיבוא בלתי חוקי מהשטחים. השוק יכול וצריך לווסת את עצמו וגדלים טובים ישרדו".

ממועצת הלול נמסר בתגובה: "מדו בר בהעברת עופות ללא היתר, בניגוד לחוקי המועצה ובניגוד לפקודת מחלות בעלי חיים".

אתמול החליט השופט פוגלמן לה עביר את הדיון בעתירה של דיין להר כב מורחב של שלושה שופטים והשאיר את צו המניעה על כנו. המשמעות היא שיימנע ממועצת הלול להשמיד את העו פות, ודיין ייאלץ להשמיד את הביצים שתוקפן פג.

 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? לול תרנגולות
צילום: אייל מרגולין/ג'יני לול תרנגולות
 ?? צילום: ערן דיין ?? רפי דיין
צילום: ערן דיין רפי דיין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel