Israel Hayom

מדד החירות: ח"כ שרן השכל מובילה

המדד בוחן את מידת השמירה על חירות הפרט ואת קידום ערכי החופש ● השכל היא הח"כית היחידה במדד בעלת ציון בטווח החיובי ● שמולי אחרון

- אריאל ויטמן

עם סיום מושב החורף של הכנסת, חושפת התנועה הליברלית החדשה את תוצאות "מדד החירות", המדרג בכל מושב את חברי הכנסת על פי תרומתם לחקיקה המקדמת את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי. נתוני המדד מתבססים על שקלול נתוני 250 הצעות החוק שהוגשו לשולחן הכנסת במהלך מושב זה.

בדומה למדדים הקודמים, ממשיכה ח"כ שרן השכל (הליכוד) לשמור על המקום הראשון גם במהלך הכנס החולף ובפער ניכר מיתר חברי הכנסת. השכל היא הח"כית היחידה במדד בעלת ציון בטווח החיובי כאשר מיד אחריה, מדורג ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שהגיע למקום זה, כמו גם במדד הקודם. ח"כ ענת ברקו (הליכוד) עלתה במושב החורף למקום השלישי.

על פי המדד, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הוא נבחר הציבור המדורג במקום הנמוך ביותר ביחס לערכי חופש, חירות הפרט והשוק החופשי ובפער ניכר מסגנו ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת). עוד ברשימה זו, שלושה ח"כים מסיעות הקואליציה: נורית קורן (ליכוד), יעקב מרגי (ש"ס) וטלי פלוסקוב (כולנו).

השכל אמרה אתמול ל'ישראל היום' כי ״מאז שנכנסתי לכנסת אני מובילה בגאווה גדולה את מדד החירות, מפני שאלה ערכים המהווים בסיס לפועלי בכנסת ותפיסת העולם שמנחה אותי. דבקותי במצפן החירות הביאה אותי לא פעם למצב שבו הופעלו נגדי סנקציות ואיומים, אך לא נכנעתי והמשכתי להיאבק למען חירות אישית, כלכלית ולאומית".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ח"כ שרן השכל
צילום: אורן בן חקון ח"כ שרן השכל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel