Israel Hayom

פג האולטימטום של מיי לפוטין: הסברים או סנקציות

משרד החוץ הרוסי הבהיר כי אם הבריטים ינקטו סנקציות נגד מוסקבה, הקרמלין יגיב בהתאם ● המשטרה הבריטית חוקרת מוות של גולה רוסי נוסף, ממתנגדיו של פוטין

- אלי לאון

האולטימטום שהציבה שלשום ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, למשטר פוטין צפוי היה לפקוע הלילה - והיום היא צפויה לשוב לפ רלמנט הבריטי להציג את הצעדים שממשלתה תנקוט נגד רוסיה בעקבות הרעלתם של המרגל הרוסי בעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שהתרחשה בעיר סולסברי לפני כעשרה ימים.

הרוסים נדרשו להעביר להם הסב רים אמינים עד 2:00 לפנות בוקר )שעון ישראל(, לעובדה כי נעשה שימוש בגז העצבים הקטלני "נוביצ'וק", המיוצר על ידי הרוסים. בתגובה לפעולה הבריטית הצפויה, משרד החוץ הרוסי הבהיר את מול כי אם הבריטים ינקטו סנקציות נגד מוסקבה, הקרמלין יגיב בהתאם. דוברת משרד החוץ הרוסי הוסיפה אתמול כי אף אחד אינו יכול לכפות על רוסיה אוליטימטום.

מנגד, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הבהיר אתמול כי וושינגטון תגנה את רוסיה אם יתברר שמוסקבה עומדת מא חורי הפעולה. טראמפ ציין כי הוא היה אמור לשוחח אתמול עם מיי.

הסקוטלנד יארד עדכן אתמול כי 35 בני אדם נבדקו בבית החולים עקב החשד כי נחשפו לגז העצבים הקטל ני שפגע בסקריפל ובבתו. למעט אחד מהם, כולם שוחררו לבתיהם. בתוך כך, ארגון Ofcom האחראי לפיקוח על כלי התקשורת בבריטניה הודיע לרשת RT הרוסית כי אם יתברר שלמוסקבה היה קשר לפעולת ההרעלה, פעילות הערוץ בבריטניה תיחקר.

במקביל, האגף ללוחמה בטרור במ שטרה הבריטית פתח אתמול בחקירה בעקבות מותו של ניקולא גלושקוב ,(68) גולה רוסי הנחשב למתנגד של ולדימיר פוטין וזכה למקלט מדיני בבריטניה. על פי הדיווחים, על גופתו של גלושקוב התגלו "סימנים של חניקה". הוא טען בעבר כי האוליגרך בוריס ברזובסקי, שנמצא מת במארס ,2013 לא התאבד אלא נרצח על ידי תומכי פוטין.

שרת הפנים הבריטית, אמבר ראד, הורתה אתמול על פתיחת חקירה של המשטרה וכוחות הביטחון הבריטיים לגבי נסיבות מותם של 14 אישים בחשד כי חוסלו בבריטניה בשנים האחרונות, בהוראת הקרמלין. ראד אמרה שלשום ל"איוונינג סטנדרט" כי היא מטילה ספק בכך שכל 14 המקרים קשורים לרוסיה.

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", לרוסיה יש בבריטניה יותר סוכני מודיעין מאשר בשיאה של המלחמה הקרה. משימתם המרכזית היא לעקוב אחר מאות גולים רוסים, שחלקם קיבלו מקלט מדיני בבריטניה, עקב התנגדו תם לפוטין ולממשלתו.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ולדימיר פוטין
צילום: אי.פי.אי ולדימיר פוטין
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? תרזה מיי
צילום: אי.פי.אי תרזה מיי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel