Israel Hayom

רגעים של טבע

בשבוע הבא, 22 במארס, תעלה במוזיאון ארץ ישראל תערוכת צילומי טבע בינלאומית ולצידה תערוכת צילומי טבע מקומית

- מאיה כהן

בשבוע הבא, 22 במארס, תעלה במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב התערוכה הבינלאומית של צילומי טבע ‪Wildlife Photograph­er of the"‬ ."Year התערוכה, מבית היוצר של מו זיאון הטבע בלונדון ורשת ,BBC נחשבת לתערוכת צילומי הטבע הגדולה והיוק רתית בעולם.

לצידה תיפתח תערוכת צילומי טבע מקומית בשם "תמונת טבע", שתכלול צילומי טבע של צלמים ישראלים, החל בצילומי תקריב של בעלי חיים, דרך צי לומי פנורמה מרהיבים ועד לעבודות וידאו מרתקות. את תערוכה אוצרת גליה גור זאב, ולצידה צוות שיפוט מקצועי המורכב מאנשי מקצוע מובילים מתחומי הצילום, הטבע והסביבה. אלה בחרו את התצלומים הזוכים בתערוכה בהליך שיפוט אנונימי.

ב"תמונת טבע" יוצגו כ 90 תצלומים ועבודות וידאו של 48 צלמים וצלמות. אלה נבחרו מתוך כמעט 3,000 תצלומים שהוגשו לתחרות המקדימה. התצלומים הם בקטגוריות שונות, ובהן ציפורים, יונקים, זוחלים ודו חיים, חסרי חוליות, בוטני קה, נופים ושטחים פתוחים, חיי לילה, חיי חברה, העולם התת ימי, קונפליקט בין אדם לטבע, חיות בר בתנאים מבוקרים ועוד. במסגרת התערוכה מתקיימת גם תחרות על הצילומים הטובים ביותר, והזוכים בק טגוריות השונות יוכרזו בערב הפתיחה של התערוכה.

"בתערוכה המקומית מוצגים צילומים מהארץ שצולמו בארץ", מסבירה האוצרת גור זאב, "הגיעו אלינו כמעט 3,000 צי לומים, ומתוכם נבחרו אלה שיוצגו בת ערוכה באמצעות שלושה שלבי שיפוט. הצילומים נבחרו לפי האיכויות הצילומיות שלהם, ולפעמים גם לפי הסיפור שעומד מאחוריהם. לפעמים יש סיפורים שחייבים להיכנס, למשל צילום של קרפדה נדירה שחשוב להכניס אותו כסיפור של טבע שהולך ונעלם. הבחירה איך להציג את הצילומים היא בחירה אסתטית, לפי הצב עוניות והקומפוזיצ­יות שלהם; איך החיבור בין הצילומים מהדהד בחלל התערוכה". צילום טבע הוא דבר שנפוץ בישראל? "צילום טבע מאוד נפוץ פה, ורואים את זה גם באינטרנט. יש קהילה מאוד ענייה של צלמי טבע שלא מתפרנסים מזה. הם למעשה צלמים חובבים, אבל מצלמים ברמה מאוד גבוהה ומשקיעים המון כסף וזמן כדי למצוא את הדימוי הנכון ברגע הנכון. לפעמים הם יושבים ימים ארוכים ומחכים במארבים בטבע. השנה, בגלל שה תערוכה מוצמדת לתערוכה הבינלאומית, מה שעומד במרכז הצילומים הוא בעיקר חיות פרא ובר, כמו צבועים ושועלים, ויש גם כרישים והרבה ציפורים".

 ??  ?? צילום של דניאל דנילוב מתוך התערוכה המקומית
צילום של דניאל דנילוב מתוך התערוכה המקומית
 ??  ?? צילום של אשלי סקאלי מתוך התערוכה הבינלאומית
צילום של אשלי סקאלי מתוך התערוכה הבינלאומית
 ??  ?? צילום של קלאוס ניגה מהתערוכה הבינלאומית
צילום של קלאוס ניגה מהתערוכה הבינלאומית
 ??  ?? צילום של דורון נסים מהתערוכה המקומית
צילום של דורון נסים מהתערוכה המקומית
 ??  ?? צילום של ג'סטין הופמן
צילום של ג'סטין הופמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel