Israel Hayom

הסכם במקום בחירות

ימים של חוסר ודאות הסתיימו בדקה ה :90 השרים החליטו על "עסקת חבילה" שתרצה את כל סיעות הקואליציה חוק הגיוס אושר בטרומית, לאחר שישראל ביתנו קיבלה אור ירוק להתנגד חוק הלאום אושר לקריאה ראשונה תקציב המדינה אמור לעבור סופית באופוזיציה תקפו: "הכל עקום"

- גדעון אלון, שלמה צזנה ויהודה שלזינגר

אחרי משבר ארוך, אתמול בשעה שבע וחצי בערב סוכם: לא הולכים לבחירות. המתווה קבע "עסקת חבילה", שמטרתה לרצות את כל סיעות הקואליציה. רה"מ נת ניהו אמר במליאה: "הממשלה הזו מביאה הישגים אדירים לישראל, הב טחתי לעשות מאמץ עליון כדי לשמר אותה – וקיימתי". רה"מ הודה לשותפיו לממשלה ש"שגילו אחריות על מנת שנוכל לה משיך להוביל בהצלחה את ישראל, במיוחד לשר יריב לוין, שקם ממיטת חוליו ועשה עבודה נפלאה". לבסוף, עקץ נתניהו את חברי האופוזיציה ואמר להם: "זה היה מפחיד אה? אני שמח שהצבע חזר ללחיים שלכם. אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול, כי אם היו בחירות הייתי חוזר לע מוד כאן, ואתם הייתם חוזרים לפר שן שם, כי התמיכה של הציבור בנו היא אדירה".

לאחר מכן אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק הגיוס שיזם ח"כ יואב בן צור ,(ס"ש) שהיתה הגורם למשבר הקואליציונ­י. בהתאם למת ווה שהוסכם, בין המתנגדים היו שרת הקליטה סופה לנדבר וכל הח"כים של ישראל ביתנו.

מוקדם יותר דחתה הכנסת בזו אחר זו שבע הצעות חוק לפיזורה, שהגישו סיעות האופוזיציה בקריאה טרומית. משמעות ההחלטה היא שבששת חו דשים לא האופוזיציה להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. הצעות החוק הוסרו ברוב של 65 נציגי הקואליציה מול 47 נציגי האופוזיציה.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בנט, נתניהו וכחלון בכנסת, אתמול
צילום: אורן בן חקון בנט, נתניהו וכחלון בכנסת, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel