Israel Hayom

24 שעות של שמועות

- גדעון אלון

במהלך כל שעות היום אתמול היה מזג אוויר בהיר ונעים בי רושלים, אבל ערפל מטאפורי סמיך של חוסר ודאות כיסה את משכן הכנסת. איש לא ידע לומר בוודאות אם ישראל הולכת לקראת בחירות חדשות בחודש יוני, או שהסערה תחלוף.

החל משעות לפנה"צ רווחו בכנסת ים של פרשנויות, שמועות וספקולציות לרוב. בעידן הנוכחי של פריחת הרשתות החברתיות, כל כתב זוטר בכל אתר אינטרנט יכול להפיץ ידיעות על שמועות והערכות, ולספר לכולם מה אומרים מקורבים של שר זה או אחר.

בשעות אחה"צ לאחר שערוצי הטלוויזיה החליטו להתמקם בכנ סת ולשדר ממנה את מהדורות החדשות, לאחר שבמטות המפלגות התנהלו דיונים אם עדיף לקיים את הבחירות ביוני או בספטמבר, ונראה היה שאין מנוס מהקדמת הבחירות, נפוצה כאש בשדה קוצים הידיעה שראשי השותפות הקואליציונ­יות, שמלכתחילה לא רצו בבחירות, גיבשו מתווה שלפיו הקואליציה תסיר את הצעות החוק של האופוזיציה לפיזור הכנסת, חוק הגיוס יאושר ותינתן לראשי סיעות הקואליציה חופש הצבעה סיעתי. רעיון מבריק זה שהגו בקואליציה "עקף" למעשה את האפשרות שניתנה לחברי סיעת "ישראל ביתנו" להצביע נגד חוק הגיוס מבלי לאלץ את רה"מ לפטר את השרה לנדבר.

כמו כן, כולל המתווה סעיף שנועד לרצות את ליברמן, שלפיו בפתיחת מושב הקיץ הוא יגיש לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ממשלתית בנושא הגיוס בהתאם להמלצת ועדת של משרד הביטחון והצעה זו תמוזג עם הצעת החוק של ח"כ בן צור מש"ס לקראת הכ נתה לקריאה שנייה ושלישית.

בסיכומו של דבר, כל השותפות בקואליציה יצאו מרוצות מהמתווה שגובש וכבר אמש אפשר היה לראות בכנסת את החיוך על פניהם של השרים והח"כים מהליכוד, מכולנו, מהבית היהודי, מש"ס ומי שראל ביתנו, שהיו במשך כמה ימים חפויי ראש. מצד שני, הח"כים מהאופוזיצי­ה שכבר החלו לפנטז כיצד תיראה הממשלה הבאה ואיך כמה מהם יוכלו להתרווח על הכורסאות הנוחות סביב שולחן הממשלה, ייאלצו להמתין בסבלנות, עד לבחירות, שיתקיימו )כנראה( כמתוכנן.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel