Israel Hayom

צה"ל חשף: המל"ט האיראני שיורט היה חמוש

חודשיים לאחר שמסוק צה"לי הפיל את כלי הטיס בשמי הצפון - בצה"ל מבהירים את הכוונה שעמדה מאחורי שליחתו: פיגוע

- כתב "ישראל היום"

מדובר צה"ל נמסר כי "הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו, ולמעשה לא היווה סכנה בשלבי המעוף בשטח ישראל"

בעוד העולם עוסק בתקי פה בסוריה של ארה"ב, במערכת הביטחון עוסקים הרבה יותר בחשבון הפתוח עם איראן. ביום שישי פרסם דובר צה"ל את ההודעה שהיתה עד כה אסו רה בפרסום זה כחודשיים: המ טוס ללא טייס ששיגרה איראן לישראל לפני כחודשיים ב 10 בפברואר, היה מל"ט חמוש בדרך לפיגוע.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי המטוס האיראני ללא טייס, שחדר לשטח ישראל ב 10 בפבברואר, עולה כי כלי הטיס נשא עליו חומר נפץ וכי מטרתו היתה לבצע פעו לת חבלה בשטח ישראל".

"סיכול פיגוע"

מצה"ל מסרו כי "יירוטו של כלי הטיס האיראני על ידי מסוקי קרב סיכל פיגוע וכוונה איראנית לבצע פעולה בשטח מדינת ישראל". עוד הדגישו כי "הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו ולמעשה לא היווה סכנה בשלבי המעוף בשטח ישראל".

כזכור, המל"ט הופל על ידי מסוק קרב מסוג אפאצ'י של חיל האוויר באזור עמק בית שאן. מכל מקום נדמה כי תזמון ההוד עה הישראלית לא היה מיועד רק לציבור הישראלי: אלא גם למי ששלח אותו. המל"ט האיראני הוא חיקוי של המל"ט האמריקני אר קיו 170 שנפל באיראן. מאז האיראנים הכינו רפליקות רבות שלו, חמושות בחומרי נפץ. על פי ההערכה בישראל, המל"ט היה אמור לטוס מעל מקום מיושב ואז להתפוצץ עליו או להשליך עליו חומר נפץ. על פי ההערכות, הת קיפה ב ,T-4 כ 250 ק"מ בתוך סוריה באותו שדה תעופה שממנו המריא המל"ט לפני כחודשיים, נועדה למנוע שיקום של מערך המל"טים האיראני בסוריה, אולי לקראת פיגועים דומים בעתיד.

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? שברי המל"ט האיראני שיורט
צילום: דובר צה"ל שברי המל"ט האיראני שיורט
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel