Israel Hayom

אסון בדרום: חייל נהרג בהידרדרות טנק לערוץ נחל

תאונה בגבול מצרים: טנק שהוקפץ להברחה נפל לוואדי מסיבה לא ידועה ● הנהג נהרג בשריפה שפרצה בטנק; שני לוחמים נפצעו קשה ואחד קל

- ניקי גוטמן וגדי גולן

תאונה קשה אירעה במהלך פעילות שגרתית בגבול הדרום באזור ניצנה בלילה שבין שישי לשבת: חייל צה"ל, ששירת כנהג טנק מרכבה סימן ,3 נהרג כתוצאה מהידרדרות. שלושה חיילים נוספים נפצעו בתקרית באורח קשה וקל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סו רוקה בבאר שבע.

שניים מהחיילים עדיין מונשמים ומורדמים במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. חייל נוסף שנ פצע קל, מאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית. אין שיפור במצבם.

האירוע התרחש ב .01:30 מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי הטנק נפל, מסיבה לא ברורה, לנחל ניצנה במהלך סיכול הברחה בחלק הצפוני של גבול מצרים. המבריחים ניסו לבצע הברחה תוך פגיעה בגדר. ההברחה הפלילית בגבול שובשה, אך נבדק אם הצליחו להבריח בנקודה אחרת בגבול.

בתחילת האירוע, תרגולת של "מני עת כסות לפיגוע" הופעלה בגדר, ול מקום הוקפץ טנק מהעתודה מגדוד .74 תוך כדי תנועה הצוות הידרדר לנחל ניצנה לשיפול של 3 מטרים. יש לציין כי טנק מרכבה סימן 3 אמור לדעת הלתמודד עם שיפול כזה, אך כתוצאה מההידרדרות התלקח פגז בתוך הטנק.

מערכת כיבוי האש בטנק הופעלה, וככל הנראה הצילה את חייהם של שלושת החיילים ששהו בטנק, אך אחד הלוחמים בטנק נהרג, ככל הנראה לא כתוצאה מנפילת הטנק אלא מהשריפה ומהפעלת מערכת כיבוי האש.

צוות הרפואה וההצלה הגיע במהירות לזירת התאונה, ומסוק חיל האוויר הטיס את הפצועים לביה"ח סורוקה. התחקיר עודנו נמשך ברא שות מפקד אוגדה ,80 תא"ל גיא חזות, ובמקביל נפתחה חקירת מצ"ח.

אלוף פיקוד הדרום, איל זמיר, ומפ קד זרוע היבשה, קובי ברק, מינו צוות מומחים לבדיקת האירועים.

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "קיבלנו תזכורת כואבת במיוחד, ימים ספורים לפני יום הזיכ רון, על חשיבותו של צה"ל בהגנה על יישובי המדינה וגבולותיה הדרומיים. זהו תפקיד שגובה בכל שנה מחירים כבדים מנשוא.

"אני משתתף בצערה של משפחת החייל ההרוג ומקווה להחלמה מהירה של הפצועים".

מתחקיר ראשוני עולה כי כתוצאה מההידרדרות התלקח פגז בתוך הטנק ומערכת כיבוי האש הופעלה. הנהג נהרג, ככל הנראה לא בעקבות נפילת הטנק אלא מהשריפה ומהפעלת מערכת כיבוי האש

 ??  ??
 ?? צילום: בקי וידר ?? זירת האירוע
צילום: בקי וידר זירת האירוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel