Israel Hayom

מנדלבליט יודיע: האם הסכם הגירוש בתוקף

היועמ"ש ימסור היום לשופטי בג"צ את תשובתו בנוגע למצב הסכם הגירוש עם המדינה השלישית ● כחלון מסכים לפסקת התגברות על חוק המסתננים בלבד ● בכיר באוגנדה: שוקלים לקלוט מסתננים

- יאיר אלטמן ומתי טוכפלד

יום מכריע: עד הצהריים יודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבג"ץ האם ההסכם של מדינת ישראל להרחקת מסתננים עם המדינה השלישית השנייה בתוקף וההסדרים לביצועו מקובלים עליו.

אם המדינה לא תספיק להשלים את דרישות בג"צ בנוגע להסכם והיועמ"ש לא יאשר אותו, המסתננים במתקן סהי רונים שסירבו להיות מורחקים למדינה זו ישוחררו, כך החליט בג"ץ ביום רביי עי האחרון. בנוסף בג"ץ האריך את הצו הארעי שאוסר הרחקה למדינה שלישית למשך 14 ימים נוספים, מחק את העתיי רות נגד מתווה ההרחקה ומתח ביקורת על המדינה שלא עדכנה את בית המשי פט לגבי הקשיים שהתעוררו עם יישום מתווה המסתננים.

"הפרת הסכם קואליציוני"

לפני כן הגישה המדינה את תשוי בתה לבג"ץ. המדינה ציינה כי מגעים עדיין מתנהלים עם המדינה השלישית השנייה, ודרוש פרק זמן קצר נוסף להי שלמת הבירורים להסדרת ההרחקה. המדינה ציינה כי המדינה השלישית השנייה אושרה על ידי היועמ"ש הקוי דם כעומדת בתנאים הנדרשים לשמש יעד בטוח להרחקת מסתננים אליה, וכי יצאו אליה כבר מסתננים מרצון. מתחיי לת 2018 עזבו מרצון - 128 מסתננים .

לקראת הדיון הבוקר בקידום חוק פסקת ההתגברות של הכנסת בפני החלטות בג"ץ הודיע יו"ר כולנו השר משה כחלון כי קידום המהלך הוא הפרה של ההסכמים הקואליציונ­יים שנחתי מו עם כולנו בהקמת הממשלה. על פי ההסכם סיעת כולנו תתנגד אפילו אם הממשלה תחליט לאשרו.

המשמעות היא היעדר רוב למהלך שיזמו רה"מ נתניהו והשר לוין. יחד עם זאת, כחלון מוכן לקדם פסקת התגבי רות בנוגע לחוק המסתננים, מהלך שלו מתנגד לוין. לא ברור האם נושא פסקת ההתגברות עשויה להוביל לבחירות.

היועמ"ש ביקש להשתתף בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה על מנת להציג את עמדתו. הערכה היא כי בסופו של דבר לעמדתו יהיה משקל רב בהחלטתו של נתניהו לאיזה הליך חקיי קה ללכת, אם בכלל, ובמידה שיינתן אישור מצידו להעביר את פסקת ההתי גברות ינסה רה"מ להוביל את החקיי קה תוך הסכמות עם יתר השותפות הקואליציה.

שר בממשלת אוגנדה, מוסא אחווירו, הודיע כי "ישראל הגישה בקשה להתיר למספר של כי005 אריתריאים וסודאי נים להיקלט במדינה. אנחנו שוקלים את הבקשה בחיוב". כזכור, לאחרונה הוכרז כי ממשלת ישראל וסוכנות הפי ליטים של האו"ם, הגיעו להבנות לגבי גירוש המסתננים. על אף ההסכמות, בעקבות מחאה חריפה מימין שהטילה ספק רב ביכולת לאכוף את ההסכם ולי קיימו, ביטל רה"מ את ההסכם והבטיח למצוא פתרון אחר.

השר כחלון: קידום פסקת ההתגברות במתווה של נתניהו ולוין היא הפרה של ההסכמים הקואליציונ­יים ונצביע נגדה

 ??  ?? היועמ"ש מנדלבליט
היועמ"ש מנדלבליט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel