Israel Hayom

יום טוב סמיה שוקל להתמודד על ראשות עיריית ירושלים

הבחירות לראשות עיריית ירושלים מתחממות ● סמיה: "אני שוקל בכובד ראש להתמודד על התפקיד. זהו אחד התפקידים החשובים בישראל ובמזרח התיכון"

- יורי ילון, כתבנו בירושלים

אלוף (מיל') ד"ר יום טוב סמיה שוקל להתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים, כך פורסם לראשונה באתר "ישראל היום". סמיה אינו תושב ירושלים ונחשב לאיש מפלגת המחנה הציוני, שאליה הצטרף לפני כשנה.

האלוף שוקל להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות עיריית ירושלים בעקבות פניות שנעשו אליו מצד גורמים המעורים במערכת הבחירות בירושלים. אם סמיה יחליט להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, הוא יצטרך לעבור להתגורר בבירה עד סוף החודש.

סמיה אישר ל"ישראל היום" את הפי רטים: "ראש עיריית ירושלים הוא אחד התפקידים החשובים והמורכבים במדיי נת ישראל ובמזרח התיכון כולו", אמר סמיה. לדבריו, "בעקבות כמה פניות אלי בשבועיים האחרונים מקבוצות שונות בעיר, אני שוקל את האפשרות הזו בכובד ראש".

סמיה בן הי36 הוא ד"ר למי דעי המדינה וסוציולוגי­ה ארי גונית מאוניברסיט­ת חיפה ומרצה באקדמיה. סמיה שירת כאלוף פיקוד הדרום בצה"ל עד לשנת 2001 ובמילואים כסגן מפקד פיקוד הדרום בשנים .2015-2006

הוא הקים את עמותת "אם כל חיל" ובמסגרתה בנה בית כנסת ברמת פולג בנתניה. לאחר שחרורו מצה"ל פנה סמיה לעולם העסקים בתחומי תעי שייה, נדל"ן ואנרגיה.

בד בבד, שם דגש על פעילות חבי רתית. הוא הקים את עמותת המשפי חות השכולות של "גבעתי", הוא מכהן כנשיא עמותת הידידים של "זיו נעוי רים", המטפלת בנוער בסיכון, ופעיל בעמותת "שורשים" המחלקת סלי מזון למשפחות נזקקות לפני החגים.

בין האישים שהכריזו על מועמדתם לראשות עיריית ירושלים: עופר ברי קוביץ', יו"ר סיעת "התעוררות בירוי שלים" ומועמד חדשיישן, משה ליאון.

 ?? צילום: גיל אליהו - ג'יני ?? יום טוב סמיה
צילום: גיל אליהו - ג'יני יום טוב סמיה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel