Israel Hayom

משתזפים בים? חייכו למצלמה

בעונת הרחצה הזאת גם מצלמות המעקב יגיעו לחופים ● המטרה: סיכול ותחקור מקרי אלימות, גניבות, ונדליזם והטרדות מיניות בחופים המוכרזים ובסביבתם ● השר גלעד ארדן: "מחזקים את הביטחון האישי"

- איציק סבן

עם פתיחת עונת הרחצה, איש רה בשבוע שעבר הממשלה בוועדת השרים למאבק באלימות את תוכניתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להתקנת מצלמות וסנסו רים בחופי רחצה מוכרזים על מנת לאתר, לתחקר ולמנוע בעזרתם מקרי אלימות או ונדליזם.

במשרד לביטחון הפנים ובמשטרת ישראל סבורים כי הצבת מצלמות בחו פים תגביר את ההרתעה בקרב עב ריינים ותספק ביטחון לנופשים בהם.

במסגרת תוכנית "עיר ללא אלימות", שמפעיל המשרד לביטחון הפנים ב 151 רשויות מקומיות, אופיינו כמה אזורים שבהם קיימת נוכחות גדולה של מבקרים ובני נוער בחודשי הקיץ ובחופשות הח גים. חופי הרחצה מהווים מוקד משיכה הן לתושבי הרשויות המקומיות שבתחומן הם נמ צאים, והן לתושבים מבחוץ, ולעיתים קרובות זה מוביל לגידול בכמות האירועים האלימים כמו סכי נאות, קטטות, דקירות, גניבות, שתיית אלכוהול מופרזת, השלכת פסולת, הש חתה, הטרדות מיניות, הצצות ועוד.

אירועים אלה, סבורים במשטרה ובמשרד לביטחון הפנים, משפיעים בצורה ישירה על תחושת הביטחון של הנופשים.

יש לציין כי הרשויות ות חנות המשטרה הגדירו חלק מהחופים כ"מוקדי עניין" בתוכניות העבודה שלהן, וכבר משקיעים משאבים וכוח אדם לסיכול מקרי אלימות. כך, למשל, בחלק מהחופים פועלים פקחים ושוטרים ייעודיים ושומרים על הסדר הציבורי. בשנה שעברה הוקמה במרחב איילון יחידת "סער" שפועלת בחופי תל אביב.

עם זאת, לאור המשך מקרי האלי מות בחופים ובסביבתם הבינו במשרד לביטחון הפנים כי קיים צורך להרחיב את המערכים הטכנולוגיי­ם בחופי הר חצה המוכרזים. בהתאם לכך אישרה ועדת השרים למאבק באלימות הקצאה מיידית של 5 מיליון שקלים ליישום התוכנית, ועוד סכום זהה גם בשנה הבאה. התקציב יחולק לרשויות המ קומיות הרלוונטיות, בהתחשב בשט חם הכולל של חופי הרחצה המוכרזים בכל אחת מהן.

עוד סוכם כי הקמת המערכים הטכנולוגיי­ם תתבצע על ידי הרשויות המקומיות, והצבת המצלמות תיעשה בהתאם להיבטים המשפטיים הקיימים במטרה לשמור על צנעת הפרט של הנופשים בחופים. "באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ותגבור כוחות המשטרה בשטח אנחנו מחזקים את הביטחון האישי ומונעים אלימות", הסביר השר גלעד ארדן, "לקראת הקיץ, שבו נמצאים רבים בחופי הרח צה, אני מוביל את התקנת המצלמות לאורך חופי ישראל כדי לאפשר הגנה מיטבית על הנופשים הרבים".

הצבת המצלמות תיעשה על ידי הרשויות המקומיות, בהתאם להיבטים המשפטיים כדי לשמור על צנעת הפרט של הנופשים

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? השר ארדן
השר ארדן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel