Israel Hayom

בזמן שישנתם

שידורי המתקפה האמריקנית, כל הערוצים

- גדי סולומון

המתקפה האמריקנית בשיתוף כוחות הקואליציה על יעדים בסוריה החלה לפנות בוקר שעון ישראל, שעה שמיליוני ישראפ לים התהפכו במיטותיהם מצד אחד לצד אחר.

חברות החדשות, לעומת זאת, לא נרדמו בשמירה ועלו עם דיווחים על המתקפה, כשערוץ עשר 14 הקדים את כולם ועלה ראשון. אחריו עלו בחדשות 2 ובכאן. כמו בכל אירוע מהסוג הזה, לכולם חשוב להיות הראשונים לעלות לאוויר, אבל הבעיה מתפ חילה כשברור לכל הצופים שהמידע שיש להם להעביר הוא דל מאוד, והם מנסים להרוג זמן עד שיגיע מידע חדש.

בחדשות עשר ככל הנראה התלבטו אם לחכות לפתיחת אולפ פן, מה שדורש זמן התארגנות ואפשרות להפסיד את הצופים או לעלות לשידור עם מה שיש, וכך יצא שהם עלו לאוויר עם משדר מוושינגטון שאותו ניהל והעביר גיל תמרי.

השידור נפתח במסיבת עיתונאים של ג'יימס מאטיס, שר ההגפ נה האמריקני, כשתמרי מתרגם סימולטנית את דבריו. גם אחרי שסיים מאטיס לדבר, תמרי המשיך בדיווחים כשברקע עדיין תמונות מהפנטגון של העיתונאים שהיו במקום, מה שהפך את השידור למעייף ומונוטוני. רק לאחר יותר מחצי שעה עלה חזי סימנטוב והתמונות התחלפו לשידורים מסוריה, אור הלר הצטרף בטלפון, נדב אייל וכו'. מאוחר יותר כבר נפתח אולפן מסודר עם ויזואליה יותר מגוונת מערוצים זרים.

בחדשות 2 נדמה שהיו ערוכים היטב למתקפה האמריקנית, והם העמידו את סוללת הטילים שלהם בכוננות. בנווה אילן עלו עם שידור מיוחד שכלל דיווח של ניר דבורי מהאולפן על יעדי התקיפ פות והתנהלותן, כשברקע תמונות וסרטונים מסוריה, שממחישים במעט את התקיפה הלילית. ערד ניר הוסיף את הדיווח שלו בטפ לפון עם התגובות בעולם, וזמן קצר אחר כך כבר הגיע לאולפן להמשך השידור כשהוא טרוט עיניים ובוודאי היה יכול לחשוב על הרבה דברים אחרים לעשות בשבת בשש בבוקר.

רוני דניאל שעלה לאחר כמה דיווחים של אחרים, אמר סוףפ סוף את האמת, ובמקום להלאות אותנו במה שאמרו קודמיו הודה שפשוט אין לו מה להוסיף. תודה רוני, לפעמים ‪.more is less‬ אחר כך הוא גם הרגיע ואמר לכל מי שחשב לשנות תוכניות ש"אזרחי ישראל יכולים להמשיך לנמנם".

גם אהוד יערי נקרא אל הדגל וביקר את נפח המתקפה האמפ ריקנית ואמר ש"במקום פגיעה משמעותית ביכולות של אסד קיבלנו תקיפה סמלית בלבד". ברקע הדוברים לופ אינסופי של אותם תמונות וסרטונים – ככה זה כשאין מה להראות. ככל שחלף הזמן, כך הגיעו סרטים חדשים של מטוסי תקיפה צרפתיים ותפ גובות חדשות מהעולם.

בכאן עלו עם שידור מהאולפן שאותו הוביל דב גילפהר. המשפ דר כלל את אותם דיווחים קצרים על קיום התקיפה, כמה יעדים הותקפו ואת התגובות בעולם. באולפן התיישבו פרשנים, ובזה אחר זה עלו הכתבים על קו הטלפון כל אחד בתחומו, וניסו להפ עביר את הזמן עד שמשהו חדש יגיע.

בכל הערוצים והאולפנים סובלים מאותה ברברת שאופיינית למצבים האלה, ולא נראה שמישהו מתכוון לשנות את זה. מה אפשר לומר אחרי שאמרנו את כל מה שהיה לנו לומר? ובכן, עוד מאותו הדבר. נדמה שברגע שהוחלט לפתוח אולפן ולהזמין פרשפ נים, בחברות החדשות לא רואים טעם לסגור את השידור כל כך מהר. טוב, בכל זאת מדובר בשבת בבוקר, בפרייםפטיי­ם השידור היה נסגר הרבה קודם.

 ??  ?? "שידורי המתקפה האמריקנית". עוד מאותו הדבר
"שידורי המתקפה האמריקנית". עוד מאותו הדבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel