Israel Hayom

עשה זאת בדרך שלו

הדרישות הגבוהות של דיוויד בלאט הפכו אותו לאלוף יורוקאפ עם דרושפאקה, אחרי 0:2 גדול בסדרת הגמר על קובאן ● הבונוס הגדול: הקבוצה הטורקית זכתה בכרטיס היוקרתי ליורוליג לעונה הבאה

- דורון קרמר

1דיוויד "זה לא קל לשחק עבורי", נוהג בלאט לומר בהשתלפ מויות מאמנים, ויותר מרומז שמאחופ רי ההתבטאויות הדיפלומטיו­ת והחזות הממלכתית מסתתר איש מקצוע קשוח שלא מוותר על דרישותיו. לאחר בחירת שחקנים בפינצטה, כדי שיתאימו מבחינת היכולות המקצופ עיות ובעיקר האופי לדרישות הללו, הוא יוצא לדרך שבה מוצב רף גבוה, אשר בדרך כלל מייצר תלכיד שנותן שלם הגדול מסך חלקיו, מחויבות אבפ סולוטית והיררכיה ברורה, ומסתיים לא מעט פעמים בקונפטי שיורד מהתקרה ובחתיכת מתכת עגולה על הצוואר. זו הדרך שעשה בלאט עם דרושפאפ קה לזכייה היסטורית ביורוקאפ לאחר ניצחון 0:2 בסדרה מול קובאן, וניצחון ביתי ביום שישי, ,59:67 על הקבוצה הפייבוריטי­ת מרוסיה, שלא הפסידה אף משחק במפעל עד לסדרת הגמר. הזכייה זיכתה את הקבוצה מאיסטנבול, שהיתה אלמונית עד לפני שנתיים, בכרטיס ליורוליג לעונה הבאה.

בלאט, ששמח לאחר הזכייה בעיקר בשביל שחקניו ונראה מתרגש ממנה באותה רמת התרגשות שבה טייס מנוסה מתרגש מנחיתה נוספת, בנה הרכב של חיילים אלמונים שידועים רק לעכברי יורוקאפ, יצר קבוצה עם שיווי משקל אמריקני ואתלטי, כמו שבלאט אוהב ומרגיש בנוח לאמן. תוסיפו לזה נגיעות של שחקנים טורקים מקומיים, שמקבפ לים בשמחה את ההזדמנות להיות חלק ממשהו גדול, וכוכב כמו סקוטי ווילבקין. האחרון נתן הצגות כל הדרך לגמר, כולל 28 נקודות במשחק 2 ושלשה שסיימה בצורת התקפית של יותר מחמש דקות במשחק זה, ושהעלתה ,54:61פל שממנו קובאן לא חזרה.

לצד כל זה, יש לטורקים הגנה רצפ חנית, סגירה נהדרת של הצבע, והנה העונה הסתיימה בסיום בלאטי קלאפ סי, שבה נכתב "אנדרדוג" על מצחו לאורך כל הדרך. הקבוצה נזנחה על ידי הספונסר המרכזי שלה, כוכביה שדרגו את עצמם לחוזים גדולים יותר, ועדיין, כשהיא נטולת יתרון ביתיות בסדרת הגמר, במשחק הראשון, במינוס ,3 ללא הכדור, 11 שניות לסיום, עם חטיפה ושלשת שוויון של ווילבקין, זה הסתיים בנס, עוד נס, עבור בלאט וקבוצתו. זו שירת הקונפטי של בלאט ודרושפאקה. 2 הצטברות הניסים הזו, כולל להיות האירופאי הראשון שמאמן באן. בי.אי, זוכה באליפות המזרח ומפסיד לקבוצה היסטורית כמו גולדן סטייט, עם קבוצה פצועה וכואבת, לא מקפ רית. רשימת הקבוצות שבלאט זכה עימן בתארים נשמעת כמו הגדרות של תשבץ שעוסק בווינטג' של כדורסל אירופי: דינמו סנט פטרסבורג (אלופת היורופליג ,)2005 בנטון טרוויזו (אליפ פות וגביע באיטליה), אליפות אירופה ומדליה אולימפית עם נבחרת רוסיה שנחשבה בזמנו לסנסציה אדירה, וזפ כייה ביורוליג עם מכבי ת"א, אירוע שלנוכח המקומות שאליהם הידרדרה ת"א מאז, נראה כמשתווה בעוצמתו עבורה לנחיתה על הירח.

"ככל שאני עובד יותר קשה, כך אני יותר בר מזל", אמר תומאס ג'פרסון, אחד האבות המייסדים של האומה האמריקנית, ונדמה שאף שבלאט הוא המאמן השלישי בהיסטוריה שזכה בכל התארים האירופיים, באמריקה, ורק באמריקה, הוא מרגיש שהוא יוכל לעפ שות שלום בנפשו לאחר החוויה המטפ לטלת שעבר בקליבלנד.

כי אם מאמן הוא סך כל הצלקות שלו, השאיפה שלו לחזור לשם, בטח למקום כמו ניו יורק, הקבוצה שבה הוזפ כרה מועמדותו, היא ניסיון עיקש לרפא את הצלקת. "השחקנים התחייבו למפ צוינות", אמר בלאט על שחקניו בסיום המשחק, ומעשיו מראים שהמחויבות שלו לכך היא שירת חייו.

 ?? צילומים: GettyImage­s ?? שחקני דרושפאקה עם גביע היורוקאפ. חיילים ממושמעים
צילומים: GettyImage­s שחקני דרושפאקה עם גביע היורוקאפ. חיילים ממושמעים
 ??  ?? דיוויד בלאט. "זה לא קל לשחק עבורי"
דיוויד בלאט. "זה לא קל לשחק עבורי"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel