Israel Hayom

בעוז לגולני: האחות משרתת בחטיבה בעקבות האח שנפל במבצע צוק איתן

סמ"ר עוז מנדלוביץ' ז"ל נהרג בסג'עייה ● האחות חן: "עוז הוא החוט המקשר, אני מרגישה מהשטח את הסיפורים שלו"

- נצחיה יעקב

סמ"ר עוז מנדלוביץ' (21) ז"ל, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת גולני, נפל בקרב מול מחבלים בעזה במהלך מבצע "צוק איתן".

כמעט ארבע שנים חלפו, כשמאז היה ברור לאחותו ולבת דודתו שהן מתגייסות בדרכו לגולני. "היו לנו תוכניות אחרות, אבל, הנפילה של עוז שינתה בנו הרבה דברים. הגע נו לפה כדי להמשיך את הדרך של עוז ולסיים את המסלול שהוא התחיל. היום אנחנו רואות בעיניים ומרגישות ברגליים את הסיפורים מהשטח שעוז סיפר לנו", אומרות השתיים.

סמל חן (19) מנדלוביץ' מהיישוב הקהילתי עצמון שגב, אחותו של עוז, משרתת כרל"שית בחטיבה. בת דוד תה, רב"ט גיל שלמה נאור (20) מי קום, משרתת כמש"קית חינוך בגדוד 51 בחטיבה. ההורים של עוז ז"ל וחן, עופר ואסנת מנדלוביץ', מנציחים את עוז במגוון פרויקטים בגולני.

חן: לא היינו משפחה 'מורעלת' גדס"ר או גולני, למרות המשפח תיות והאווירה החמה שנותנים פה. בהמשך התאהבתי פה באנשים ובמ קום. אחי עוז הוא החוט המקשר לכל – וממנו התחילה השרשרת. הוא זה שרצה להיות בגולני, בחיל קרבי ובה כי טוב שיש, ואנחנו אחריו, בעקבותיו. ההמשכיות היתה חשובה לי".

היא מספרת כי החברים של עוז מגולני נמצאים בקשר עם המשפחה, באים בימי הזיכרון ומזמינים לשמחות. חן: "מאז המוות של אחי, אין לי ספק שסף הפחד עלה בי. אבל מתגברים. אני מאמינה שכל דבר שקורה מוביל לנתיב חדש בחיים".

בת הדודה גיל מוסיפה: "כאחת שג דלה בבית שלהם, עוז היה חלק גדול ממני. הערצתי אותו על ההשקעה, על המוטיבציה, על כך שהיה מתעקש ולא מוותר. הוא נלחם להגיע להכי גבוה והכי משמעותי שיש. שום דבר עבורו לא היה מובן מאליו. אחרי שעוז נהרג היה ברור לשתינו שגם הפעם אנחנו אחריו לגולני, למרות שהוא בכלל רצה להיות בשייטת ובסיירת מטכ"ל". חן: "כשהוא הגיע לגולני – הוא היה מאה אחוז גולני. הוא היה מגיע הביתה ומספר על מסלולים ועל פעילויות שטח, והיום בשטח אני אומרת לעצמי: זה כמו שעוז סיפר. אני מרגישה שפי זית אני הולכת בדרכים שהוא הלך".

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? עוז ז"ל ועופר
צילום: דובר צה"ל עוז ז"ל ועופר
 ??  ?? בת הדודה גיל
בת הדודה גיל
 ??  ?? האחות חן
האחות חן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel