Israel Hayom

הכינו את הבמות

שער בכורה של קאיו בליגה )טוב שבאת( סידר למכבי חיפה ניצחון 1:2 על הפועל אשקלון, שמבטיח לה כנראה עונה נוספת בליגת העל מ.ס אשדוד פספסה ניצחון על הפועל עכו ,(1:1) אבל פתחה פער של 4 נקודות מהקו האדום מכבי נתניה רק 3 נקודות מהמקום שמוביל לאירופה אחרי 1:3 מלהיב

- ליאב נחמני ושי ארצי

אפשר להתחיל לחגוג. 29 מחזורים 2,606־ו דקות לקחו לקאיו הברזילאי לכבוש שער בכורה כשחקן מכבי חיפה. השער הזה בא בזמן ועזר לירוקים להבטיח מעשית הישארות בליגה עם ניצחון 1:2 על הפועל אשקלון.

אבל אחרי כל ההתלהבות, בכרמל חייבים להתעורר. לא בשביל נתונים כאלה שילמו לברזילאי, שהגיע מגראפ סהופרס תמורת 400 אלף יורו לעונה, ויש לו חוזה גם לעונה הבאה. כמו קאיו, יש עוד כמה שחקנים בירוק שמקבלים משכורות עתק, אבל אין להם מקום אפילו בפוסטר של מכבי חיפה הגפ דולה, שהיתה זוכה בתארים עד לפני שבע שנים.

אשקלון, מצידה, לא הצליחה לנצל את המעידה של אשדוד וכשהיא מרימה את הראש פער של 4 נקודות מחוף מבפ טחים, כלומר שני משחקים, וזה משפ מעותי בפלייאוף התחתון.

אגב, חיפה ניצחה אתמול לראשופ נה בליגה את אשקלון. היא הצליחה לנצח את שתי נועלות הטבלה רק בפפ לייאוף. אם היה לירוקים את האופי והיכולת הדרושים לעשות זאת לאורך העונה הסדירה, יכול להיות שהם לא היו מגיעים למצב שבו צמד המילים "הישארות בליגה" יהיה רלוונטי עבופ רם באמצע חודש אפריל.

נאיבית שכמותה. שום שחקן של מ.ס אשדוד לא חשב בדקות האחרופ נות לבזבז את הזמן, לבעוט כדור לשפ

מיים, לשכב על הדשא ולחכות לשריקת הסיום של השופט ארז פפיר. במצב של 0:1 לאורחים מול הפועל עכו, הקבוצה של עמיר תורג'מן האמינה שיהיה בסדר, אבל ככה לא שורדים בליגה.

עשר פעמים העונה ספגה אשדוד שערים ברבע השעה האחרונה של המשחק ואיבדה נקודות. עשר פעמים וזה לא לימד אותה לקח. גם עכו, שכבר יודעת שבעונה הבאה היא תשחק בלאומית, הצליחה לכבוש בדקה ה־39 ולגנוב נקודה שאולי לא תשאיר אותה ליגה, אבל בהחלט פגעה באשדוד.

אם לא די באיגוד הנקודות, הגיעה בסיום גם הרחקה חסרת אחריות של החלוץ מאוריסיו קורדיירו. מדובר באחד הבודדים באשדוד ששווה שער במשחק. כך היה גם אמש, אבל אז הוא התפרץ על פפיר וכעת הוא עלול לראות את המשך הפלייאוף התחתון בטלוויזיה.

נקודת האור מבחינת אשדוד היא שמאז השחרור של הבעלים ג'קי בן זקן היא לא מפסידה. 4 נקודות בשני משחקים. ועכו? היא יכולה לקרוא לעצמה "קבוצת ליגת העל" לפחות עוד שבוע.

יהלומים לנצח. מי היה מאמין בתחילת העונה שמכבי נתניה תוכל להיאבק על מקום באירופה? כנראה אף לא אחד, אבל כשהפער מהמקום הרביעי עומד על 3 נקודות, אפילו אם רק באופן זמני, הקבוצה של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה בהחלט יכולה להתחיל לחלום בגדול, ואולי להפוך את העונה המדהימה הזאת לעונה מושלמת.

אמנם בני יהודה הבקיעה בתוך שתי דקות משער של מתן חוזז, אבל נתניה הגיבה מהר מפנדל של ערן לוי.

החבורה של יוסי אבוקסיס היתה במשחק והגיעה למצבים, אבל גם לה לא היה מענה לנשק האוטומטי שנקרא ערן לוי, שבמחצית השנייה שיגר טיל מטורף מ־03 מטרים (בלי לקחת תנופה), סידר לקבוצתו את המהפך והוציא את הרוח מהמפרשים למארחת.

בימים כתיקונם היינו אמורים לדבר על השער של הקפטן הנתיינתי, אלא שמי שגנב את ההצגה הוא ניקו אולסק, שסיפק שער מרהיב ביופיו א־לה מסי, שגם היה השער הראשון שלו בליגה. ללא קשר לשער הנהדר, אולסק נמצא במגמת עליית לאורך כל העונה ונתניה חייבת לסגור איתו על חוזה חדש לעונה הבאה כמה שיותר מהר, לפני שקבוצות אחרות יחטפו אותו.

העיקר התוצאה. שער בודד של שמעון אבוחצירה - כבר בדקה השישית - סידר להפועל רעננה ניצחון 0:1 על עירוני ק"ש בחוץ, וכמעט בטוח סידר לה עונה נוספת בליגת העל.

 ?? צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני ?? נסאר. דחה את הירידה של הפועל עכו בעוד שבוע אחד
צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני נסאר. דחה את הירידה של הפועל עכו בעוד שבוע אחד
 ?? צילום: יוסי שקל ?? קאיו חוגג שער בכורה. היה ספק, אבל מכבי חיפה תשחק גם בעונה הבאה בליגת העל
צילום: יוסי שקל קאיו חוגג שער בכורה. היה ספק, אבל מכבי חיפה תשחק גם בעונה הבאה בליגת העל
 ?? צילום: דני מרון ?? ערן לוי. סיפק את אחד משערי העונה
צילום: דני מרון ערן לוי. סיפק את אחד משערי העונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel