Israel Hayom

ישראל בירכה: "נחישות ומנהיגות"

בירושלים הביעו סיפוק רב מהתקיפה בסוריה - והגבירו את הדריכות בצפון ● רה"מ שיבח את טראמפ: "ישראל תומכת באופן מלא במאבק נגד השימוש בנשק כימי"

- שלמה צזנה, גדעון אלון, דניאל סיריוטי, שלומי דיאז וגדי גולן

בישראל הביעו סיפוק מהת קיפה בסוריה, אך במקביל, קיימות היערכות ודריכות לגבי הע תיד. ישראל, כך לפי גורמים מדי ניים, עודכנה מראש בתקיפה, ולפי ההערכות גם מסרה חלק מהמודיעין ששימש את המבצע.

ראש המועצה לביטחון לאומי בי שראל, מאיר בן שבת, שוחח עם מק ביליו בארה"ב, בבריטניה ובצרפת, לקראת התקיפה. בישראל מעודדים מכך שהאמריקנים שוב הציבו קו אדום באזור לסוריה וכי פעלו בשי תוף פעולה עם אירופה וברור כי עבר כאן מסר לאיראן, כי כוחותיה והנה גתה בסכנה.

בתוך כך, בישראל לוקחים גם אפ שרות שכעת הרוסים יספקו מערכות הגנה נוספות לסורים ויציבו אותם סמוך לישראל, גם כדי לנסות ול צמצם את תנועות ישראל במרחב, בעיקר המרחב האווירי. ברור גם כי ביום שאחרי התקיפה, מי שיישאר בשטח זאת ישראל והמבחן היומיומי יהיה שלה ולא של המעצמות שתקפו.

עם צאת השבת, רה"מ בנימין נת ניהו, פרסם תגובה ראשונה לתקיפה ואמר כי "לפני שנה הבהרתי שישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטתו של הנשיא טראמפ להתייצב נגד השימוש וההפצה של נשק כימי. נחישותו של הנשיא טראמפ ותמיכתה של ישראל נותרו בעינן. הבוקר, בהובלה אמרי קנית, ארה"ב, צרפת ובריטניה הוכיחו שמחויבותן למאבק בנשק כימי אינה מוגבלת להצהרות בלבד. לנשיא אסד צריך להיות ברור שמאמציו הבלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המו נית והשימוש בו, התעלמותו הבוטה מהדין הבינלאומי ונכונותו לאפשר לאיראן ושלוחותיה להתבסס צבאית בסוריה - מסכנים את סוריה".

בשבוע שעבר, ראש הממשלה ביקש משרים שלא להתראיין או להתבטא בנושא סוריה, בשל הרגישות וכדי שההתנהלות מול התקשורת בנושא תהיה רק בבקרתו. אתמול בבוקר הגיב השר יואב גלנט )כולנו( בציוץ בטוויטר ואחריו התבקשו שוב שרי הממשלה שלא להתייחס לנושא סו ריה עד הודעה חדשה. גלנט צייץ: "המתקפה האמריקנית היא איתות חשוב לציר הרשע - איראן, סוריה וחיזבאללה. שימוש בנשק כימי הוא חציית קו אדום שהאנושות אינה יכו לה לסבול עוד".

גם סגן השר במשרד רה"מ, ד"ר ח"כ מייקל אורן )כולנו(, הגיב על התקיפות בסוריה ואמר כי "זה מוכיח כי הנשיא טראמפ מוכן לעמוד בקו האדום שקבע בעניין השימוש בנשק כימי של הרו דן אסד כנגד עמו. זה מהווה מסר חד וברור - ארה"ב לא מתכוונת לאפשר לו להמשיך לנהוג כך".

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בירך גם הוא את ארה"ב ואמר כי "למרות ההיקף המוגבל של הת קיפה, אחרי שתיקה ארוכה העולם התרבותי מסמן לאסד שלא ישתוק על רצח ילדים. המבחן האמיתי הוא ביכולתה של הקואליציה להמשיך

את הלחץ הצבאי והמדיני על הרודן מדמשק".

עודה וחד"ש מגנים

מנגד, יו"ר הרשימה הערבית המ שותפת ח"כ איימן עודה גינה בח ריפות את התקיפה בסוריה ואמר כי "לארה"ב היסטוריה עשירה של תוקפנות ובריונות באזור באמתלות של נשק להשמדה המונית שהתבררו כשקריות. יש להביא לפירוז המזה"ת כולו, כולל ישראל, מנשק להשמדה המונית". מפלגת חד"ש גינתה אף היא את התקיפה והזהירה מפני "גרירת האזור למלחמת דמים הרסנית בצל הברית של ממשל טראמפ, ממשלת נתניהו ושליטי המפרץ בהנהגת סעודיה".

רה"מ לשעבר אהוד ברק התייחס לתקיפה באירוע שבת תרבות בחולון, ואמר כי "התקיפה תשיג את המטרה כי המטרה באמת היתה מוגבלת מראש להעברת המסר, אבל לומר שזה ימנע תקיפות כימיות בעתיד לא יהיה נכון לומר".

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מערכת כיפת ברזל בצפון
צילום: אי.אף.פי מערכת כיפת ברזל בצפון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel