Israel Hayom

חמינאי: "התקיפה בסוריה היא פשע"

באיראן לא חסכו בגינויים ● רוחאני: "התוצאה תהיה הרס באזור" ● נסראללה במסר תקיף לישראל: "ביצעתם טעות היסטורית בתקיפת הכוח האיראני בסוריה"

- אלי לאון ודניאל סיריוטי

איראן, בעלת בריתו של משטר אסד, גינתה כצפוי אתמול את המתקפה המשולבת על סוריה.

המנהיג העליון, עלי חמי נאי, כינה את התקיפה כ"פשע" והוסיף כי "אני מכריז בבירור כי נשיא ארה"ב, נשיא צרפת וראשת ממשלת בריטניה הם פושעים. הם לא ירוויחו, כפי שקרה כשהיו בעבר בעיראק, סוריה ואפגניסטן וביצעו שם פשעים מבלי להרוויח דבר".

נשיא איראן, חסן רוחאני, הזהיר כי מתקפת הטילים בהנהגת ארה"ב תוביל להרס נוסף במזרח התיכון. לדבריו "למתקפות שכאלה לא יהיו תוצאות אלא הרס. האמריקנים רו צים להצדיק את נוכחותם באיזור באמצעות מתקפות שכאלה".

גם משמרות המהפכה העוצמ תיים של הרפובליקה האסלאמית הגיבו על המתקפה וטענו כי "עם פעולה זאת המצב יהפוך למורכב יותר וזה יתרחש על חשבונה של ארה"ב שתהיה אחראית לתוצאות של אירועים אזוריים שיתרחשו ולבטח לא ישרתו את האינטרסים שלהם", טען ידוללה ג'אווני, סגן מפקד משמרות המהפכה לסוגיות פוליטיות. לדבריו "חזית ההת נגדות תתחזק ותהיה לה יכולת מוגברת לפעול נגד מעשי ההתע רבות. האמריקנים צריכים לצפות להשלכות מעשיהם".

בהודעה נוספת של משמרות המהפכה נמסר כי "עימות בלתי מתפשר זה מלמד כי העם הסורי, בתמיכת בעלות בריתה האסטר טגיות של דמשק לא יפסיקו עד להשגת הניצחון המוחלט".

במקביל לכך, הגנרל מוחמד בקרי מפקד הכוחות המזוינים של משטר האייתוללות, הבטיח לשר ההגנה הסורי, עלי עבדוללה איוב, את תמיכתה הנמשכת של איראן. "האומה והכוחות המזוינים של הר פובליקה האסלאמית האיראנית ימשיכו להילחם לצד העם הסורי והכוחות הסוריים נגד טרוריסטים פושעים". גם משרד החוץ האיראני יצא נגד פעולת המערב וטענו כי וושינגטון ובנות בריתה יצאו למ תקפה "על אף היעדרן של ראיות מוכחות כלשהן". משרד החוץ האיראני טען כי "איראן מתנגדת לשימוש בנשק כימי על בסיס דתי, חוקי ואתי ובמקביל מגנה בחריפות את השימוש שנעשה בתירוץ זה לבצע מעשה תוקפנות נגד מדי נה ריבונית".

נסראללה מאיים

עוד לפני התקיפה בסוריה, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא ביום שישי בערב נאום לקראת הבחי רות הצפויות בלבנון והתייחס למ תיחות באזור ולאפשרות שארה"ב תתקוף בסוריה וכן לפרסומים במ קורות הזרים, שמייחסים את תקי פת בסיס חיל האוויר T4 לישראל, והזהיר: "אני רוצה לומר לישראלים שעליהם לדעת שהם ביצעו טעות היסטורית. זו לא טעות רגילה והם ביצעו מעשה טיפשי כביר. הם הכ ניסו את עצמם בלחימה ישירה עם איראן. הייתה כאן כוונה של ישראל לרצוח. הבכירים האיראנים יחליטו מה לעשות. איראן היא לא מדינה קטנה, חלשה ופחדנית ואתם יוד עים זאת. בישראל אומרים כי הם לא רוצים נוכחות איראנית בסוריה בזמן שעשרות אלפי חמושים ליד גבולה לא מעסיקים אותה. הם לא רואים בהם איום כי הם מסייעים להם במלחמה".

נסראללה אף לעג לנשיא טראמפ ואמר: "מדובר בנשיא אימפולסיבי שהוא גם סוחר. יום אחד הוא אומר שהוא רוצה לצאת מסוריה ויום אחר אומר שהוא רוצה להפציץ בסוריה. הציוצים והאיומים ההוליוודיי­ם של טראמפ לא מפחידים אותנו. הם לא מפחידים את סוריה, לא את איראן ולא את רוסיה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? נסראללה
צילום: אי.אף.פי נסראללה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel