Israel Hayom

"מחויבים לחזק את דור העתיד"

מור עובד, בן ,17 הוא ראש קבוצת רובוטיקה בחטיבות הביניים במודיעין שזכתה בתחרות בארה"ב ● ביום העצמאות יקבל את אות מהנשיא ● פרויקט מיוחד: 70 ישראלים שנעים להכיר

- עמרי ליבנה 70@israelhayo­m.co.il

מור עובד הוא תלמיד כיתה י"ב בבית הספר אורט עירוני ד' במודיעין, ומלבד היותו מזכ"ל מועצת התלמידים בבית ספרו, הוא עוסק בשלל פעילויות למען החברה ועומד בראש פרויקט נבחרות הרו בוטיקה הבית ספריות, שבמסגרתו הוא מנהל ומדריך שש קבוצות של תלמידי החטיבה הצעירים ממנו.

הפרויקט מופעל על ידי צוות שאותו גייס מור, העובד איתו בה תנדבות מלאה. לפני שנה הנבחרת בהובלתו זכתה במקום הראשון הבי נלאומי בתחרות שהתקיימה בארה"ב.

כשהיה בכיתה ז' הצטרף מור לנב חרת הרובוטיקה של בית ספרו, שפע לה אז במתכונת מצומצמת. עם סיום לימודיו בחטיבה החליט בשיתוף עם מנהלת בית הספר גלית גולדברגר להקים מערך הדרכה לשכבות הצ עירות כדי להגדיל את הפעילות ול פתוח עוד נבחרת. הביקוש לנבחרות עלה על כל מה שציפה, וכולם נרתמו לאתגר. לפני שנה, אחרי שהעפילו לתחרות הבינלאומית, טסו חברי הנ בחרת לארקנסו שבארה"ב, שם הת חרו מול משלחות מ 68 מדינות וזכו במקום הראשון.

הקבוצה כללה שמונה תלמידים משכבת ט' וארבעה תלמידי י"א, ומה שהעניק את הפרס היה תכנון מער כת חדשנית לסינון גזי מתאן ופחמן דו חמצני מהמשק החי. כיום, התוכ נית פועלת בשישה בתי ספר שונים במודיעין, משבע שכבות גיל, ומונה כמאה משתתפים.

"המטרה היא לא רק לבנות רובו טים, אלא ליצור עולם שבו ילדים אוהבים מדע וטכנולוגיה", אומר מור, "הרובוטים הם רק כלי שמלמד יל דים לחשוב, ליזום ולפתח רעיונות חדשים שבעזרתם נפתח עולם שלם של סקרנות".

תוכנית הרובוטיקה פתוחה לכולם, כאשר עלות הפרויקט סמלית - כמה עשרות שקלים בחודש. "יש אצלנו תלמידים מכל השכבות הסוציו אקו נומיות", מסביר מור, "אין מצב שילד לא יהיה חלק מהנבחרת בגלל שיקול כלכלי. הסיפוק הגדול הוא שהצלחנו לגרום לתלמידים להבין שיש עולם שלם שמחכה להם".

 ??  ?? מור עובד. "לפתח עולם של סקרנות"
מור עובד. "לפתח עולם של סקרנות"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel