Israel Hayom

רומן משפחתי עם חידון התנ"ך הוריה של דניאלה נחמיאס (15) הכירו בחידון התנ"ך לפני 27 שנים השנה היא תייצג את קוסטה ריקה

- נועם )דבול( דביר

דניאלה נחמיאס בת ה 15 תשתתף ביום העצמאות הק רוב בחידון התנ"ך כנציגת קוסטה ריקה, ותסגור מעגל מרגש וייחודי - הוריה, אריה ומישל, הכירו באותו חידון ממש לפני 27 שנים, בשנת ,1991 כשהאב ייצג את מקסיקו והאם את קוסטה ריקה.

שני הצעירים התאהבו במהלך הת חרות, ולאחר ששבו למדינותיהם הח ליטו להתחתן. הבת, דניאלה, הגיעה לארץ לפני ימים אחדים. "זה אירוע משמעותי בשבילי, תמיד חלמתי לה שתתף בחידון התנ"ך", סיפרה בה תרגשות, "ההורים עודדו אותי לכך וכמובן גדלתי על סיפור ההיכרות שלהם. זו הפעם השנייה שלי בארץ, בפעם הראשונה חגגתי בת מצווה בכותל, ואני מאוד אוהבת ישראל. יפה להכיר צעירים יהודים מכל העו לם. כולנו דומים, כי כולנו אוהבים את התנ"ך". יחד עם דניאלה הגיעו גם ההורים הנרגשים, שני אחיה הקטנים והסבא והסבתא מצד האם.

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי נערך מדי יום עצמאות בירושלים על ידי משרד החינוך, בשיתוף עם הסו כנות היהודית וקק"ל. החידון הרא שון התקיים ב ,1963 לפני 55 שנה. השנה ישתתפו בחידון מספר שיא של 79 מתמודדים, ובהם ארבעה בני נוער מישראל ו 75 מהתפוצות, שה גיעו ארצה בסיוע הסוכנות היהודית מ 40 מדינות.

מנהל חידון התנ"ך בסוכנות היהודית, עמיחי בנעט, מספר כי החידון משמש זה עשרות שנים גשר בין צעירים מרחבי העולם היהודי ומישראל וכי הודות לו נו לדים קשרי חברות הדוקים וגם לא מעט קשרי נישואין. "לפני החידון העולמי המשתתפים נמצאים במחנה תנ"ך, שבמהלכו הם מסיירים ברחבי הארץ ונפגשים עם אישי ציבור ובני נוער ישראלים", מספר בנעט, "יש לא מעט זוגות שנישאו לאחר שה כירו בחידון התנ"ך, ויש גם נציגים ממדינות רבות שהם אחים של נערים שהשתתפו או ילדים שאחד מהוריהם השתתף בעבר בחידון".

 ??  ?? ההורים, אריה ומישל, בצעירותם
ההורים, אריה ומישל, בצעירותם
 ??  ?? דניאלה נחמיאס ומשפחתה
דניאלה נחמיאס ומשפחתה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel