Israel Hayom

צעד לאחור: המסתננים חוזרים לרחובות ישראל

היועמ"ש לא אישר את הסכם הגירוש לאוגנדה, ו 207 מסתננים שוחררו ממתקן סהרונים ● מטה המאבק למען הגירוש: "יש להעביר למסתננים מסר ולפיו אין תוחלת להישארותם"

- יאיר אלטמן, נועם )דבול( דביר, גדי גולן ויורי ילון

בהתאם להחלטת בג"ץ, את מול שוחררו כל 207 מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודאן ממתקן סהרונים. 51 מסתננים נו ספים ממדינות נוספות יישארו כלואים. "אנחנו מבסוטים שסוף סוף שיחררו אותנו מפה. אנחנו לא צריכים להיות בסהרונים, לא עשינו שום דבר רע.

אנחנו רוצים לעבוד ולחיות בשקט פה", כך סיפר מוסא ברהא, אחד מה מסתננים ששוחררו היום. ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו כי "לאור העובדה שהמגעים מול אוגנדה עדיין נמשכים, בהתאם לפסק הדין שוחררו אתמול השוהים בסהרונים". ברביעי פסק בג"ץ כי אם עד אתמול בשעה 12:00 היועמ"ש לא יאשר כי נחתם הסכם הרחקה עם אוגנ דה וכי ההסדרים לביצועו מקובלים עליו, המסתננים הכלואים שסירבו להיות מורחקים למדינה זו ישוחררו. באותה החלטה האריך בג"ץ את הצו הארעי שאוסר על הרחקה למדינה שלישית למשך 14 יום נוספים, ובד בבד מחק את העתירות נגד מתווה ההרחקה. "הטעם בהוראתנו זו נעוץ בכך שבהיעדר הסכם מעודכן עם אוגנדה, אין עוד עילה להמשך הח זקתם במשמורת", אמרו השופטים. לפני כן הגישה המדינה את תשובתה הכתובה לבג"ץ. המדינה ציינה כי מגעים עדיין מתנהלים ולכן דרוש פרק זמן נוסף להשלמת הבירורים להסדרת ההרחקה. המדינה ציינה כי אוגנדה אושרה על ידי היועץ המש פטי לממשלה הקודם כמי שעומדת בתנאים הנדרשים לשמש יעד בטוח להרחקת מסתננים אליה, וכי יצאו אליה כבר מסתננים מרצון.

התגובות לשחרור לא איחרו לה גיע. "הסתמכות באופן בלעדי על נוהל הרחקת מסתננים למדינה שלישית אינה כדאית ועלולה שלא להניב תוצאות. יש לעודד עזיבה מרצון ובמקביל להעביר למסתננים מסר ולפיו אין תוחלת להישארותם בארץ", אמרו במטה המאבק לגי רוש. מנגד, ארגוני זכויות האדם מסרו כי "אלו שנכלאו על לא עוול בכפם ישוחררו מהכלא, אך הממשלה ממשיכה לעשות שימוש ציני במב קשי המקלט".

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? מסתננים לאחר שחרורם ממתקן סהרונים, אתמול
צילום: דודו גרינשפן מסתננים לאחר שחרורם ממתקן סהרונים, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel