Israel Hayom

האם חשודה ברצח בנה: "קולות אמרו לי להטביל אותו"

הטרגדיה באשדוד: אם התינוק, צעירה בת ,28 אמרה בחקירתה כי קיבלה מסר שבנה "בן המשיח" וכי ייצא מהמים בכוחות עצמו ● מעצרה הוארך והיא נמצאת באשפוז כפוי ● בעלה שוחרר ממעצר

- שלומי דיאז וניקי גוטמן

אם התינוק שטבע למוות בחדר מלון באשדוד, צעירה בת 28 תושבת אזור בית שמש, חשודה ברצח בנה. כך הותר אתמול לפרסום. על פי החוקרים, האם "קיבלה הארה" ולפיה עליה להטביל את הילד. בעלה שוחרר ממעצר והמשטרה שוקלת את המשך הצעדים נגדו, לאחר שהיה עצור כמה ימים בחשד לשיבוש חקירה.

בחקירתה טענה האם, אשר לה רקע של בעיות נפשיות, כי נכנסה לג'קוזי בחדר מלון מי עמי באשדוד, שבו שהתה המשפחה בחג הפסח, ולפתע, לדבריה, "קיבלה מסר מהשכינה". היא סיפרה לחוקרים כי "הטבילה" את התינוק בן החודש ארבע פעמים. "השכינה אמרה לי שהוא בן המשיח", טענה והוסיפה כי בשל כך היא אמרה שהילד ייצא בכוחות עצמו מהמים "כגבר".

במהלך חקירת הטרגדיה, עלו סתירות בגרסאותיהם של הזוג. האב טען כי שמע צעקות והחל בביצוע החייאה בפעוט, שלדברי אשתו החליק מידיה ונפל למים. השניים נעצרו לאחר האירוע ומפעם לפעם הוארך מעצרם. במהלך תקופה זו נשלחה האם להסתכלות פסיכיאטרית, שקבעה כי אינה כשירה לעמוד לדין. האב שוחרר בשבוע שעבר בתנאים מגבילים והמשטרה אף ערכה לפני סוף השבוע עימות בינו לבין רעייתו. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום אולם עתה הוא הוסר. המשטרה שוקלת אם להעמיד לדין את הגבר, זאת לאחר שנמצא כי אין תשתית ראייתית למעורבותו במעשה, אולם אשתו כאמור חשודה ברצח בנה. מעצרה הוארך עד ליום רביעי והיא שוהה באשפוז כפוי.

בתחילת החודש הוקפצו כוחות מד"א אל מלון מי עמי באשדוד לקריאה על תינוק כבן חודש שנפל לתוך המים באמבטיה. כשהגיעו החלו בפעולות החייאה ופינו אותו למרכז הרפואי אסותא בעיר, שם נקבע מותו. לפי הגרסאות שמסרו תחילה בני המשפחה, התינוק החליק מידי האם, אך ככל שהתקדמה החקירה, התגלו גרסאות סותרות. נציין כי בניתוח שלאחר המוות, שאושר רק בהתערבות בג"ץ, בשל התנגדות המשפחה, לא נמצא ממצא חד־משמעי אולם לפי דו"ח פתולוגי שמסתמך על הרופא במיון שקיבל את הפעוט, ככל הנראה סיבת המוות היא טביעה.

עוה"ד מיכאל בוסקילה ושני פרג'ון, המייצגים את האם, אמרו: "מדובר בתיק שבו ככל שנפרסת בפנינו תמונה רחבה יותר, ניתן לומר שמדובר בסיפור עצוב וקשה לא רק בשל התוצאות הטרגיות. מהיום הראשון שבו ביקרנו את הלקוחה שלנו היה ניכר כי מדובר במי שמצבה הנפשי מעורער ומחייב בירור מיידי. בית המשפט נעתר לבקשתנו ובימים האחרונים אף הורה על אשפוזה בצו כפוי. מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לגרסה שאותה מסרה, שכן דברים אלו עדיין מתבררים במסגרת החקירה המשטרתית".

עו"ד נדב גדליהו, המייצג את האב, מסר: "אין כאן שום מעורבות פלילית מצדו וחבל שהוחזק במעצר. היה ראוי לתת לו לשבת שבעה על מות בנו התינוק בצורה מכובדת ולא בבית המעצר. מדובר באב שעולמו נחרב".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? זירת האירוע באשדוד
צילום: לירון מולדובן זירת האירוע באשדוד
 ?? צילום: מתוך חדשות 2 ?? מעצר האם
צילום: מתוך חדשות 2 מעצר האם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel