Israel Hayom

"הערכתי שהילארי תנצח אז פתחתי נגדה בחקירה"

ג'יימס קומי התייחס להחלטתו לחקור את פרשת האי מיילים טראמפ: "איש דוחה"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צבר לעצמו לא מעט אויבים בשנה וקצת שלו בבית הלבן, אבל אין אויב גדול יותר, כועס יותר ויש שאומרים מסוכן יותר, מראש ה FBI המפוטר ג'יימס קומי.

ראש הבולשת לשעבר, שהודח בבושת פנים על ידי הנשיא, מוציא השבוע ספר אוטוביוגרפ­י, שכולל מילים קשות על הנשיא. כחלק מהמסע לקידום ספרו, שודר לפנות בוקר ראיון נרחב ראשון עם קומי מאז פיטוריו ובו הוא מספר, בין השאר, כיצד ההערכה שהילארי קלינטון תזכה בנשיאות הנחתה אותו בימי הקמ פיין והובילה אותו לפתוח בחקירה נוס פת סביב האי־מיילים של המועמדת הד מוקרטית, ימים בודדים לפני הבחירות. חוקרי ה FBI אמנם החליטו בסופו של

דבר לסגור את התיק - החלטה שעליה הם הודיעו עוד לפני פתיחת הקלפיות - אך רבים מאמינים כי עצם ההודעה על חידוש החקירה סביב שימוש לא ראוי לכאורה בחומר מסווג, עלתה לקלינ טון בבחירות. "אני לא זוכר שחשבתי על זה באופן מודע, אבל זה בטח היה שם כיוון שפעלתי בעולם שבו הילא רי קלינטון עומדת לנצח את טראמפ, כך שאני בטוח שזה היה שיקול", אמר קומי בקטעים מהראיון שפורסמו את מול. "לא אמרתי את זה, אבל חשבתי שהיא הולכת להיבחר כנשיאה, ושאם יתגלה כי החבאתי את החקירה מהציבור האמריקני היא תיתפס כלא לגיטימית מהרגע הראשון".

למרות שהקטעים הראשונים מהראיון לא כללו התייחסות רחבה לטראמפ, הנשיא לא חיכה כדי להשיב מתקפה. "לא ייאמן - קומי מצהיר כי סקרים, שבהם הילארי המושחתת הובילה, היו פקטור בטיפול בחקירת האי־מיילים", כתב טראמפ אמש בטוויטר. "במילים אחרות, הוא קיבל החלטות על בסיס זה שהוא חשב שהיא תנצח, והוא עוד רצה עבודה. איש דוחה!" הנשיא הוסיף והעלה האשמות נגד ראש ה FBI המודח, ובכלל זה טען שקומי חשף מידע מסווג ושיקר לקונגרס - עבירות שטראמפ מאמין כי בגינן קומי צריך להישלח לכלא. הנשיא הכחיש מכל וכל כי אי פעם ביקש את "נאמנותו האישית" של קומי המודח. "קומי החלקלק, אדם שתמיד מסיים רע )הוא לא חכם!(, יירשם בהיסטוריה כראש ה FBI הגרוע בהיסטוריה, ללא תחרות!".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? קומי. לא שומר בבטן
צילום: אי.פי.אי קומי. לא שומר בבטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel