Israel Hayom

זה לא הגיל, זה התרגיל

אחרי שלוש שנים בישראל, פרדראג ראיקוביץ' כבר לא "הטוב בעולם לגילו" הסרבי הפך להיות שוער שלישי בנבחרתו, וללא דקות משחק במונדיאל הקרוב ברוסיה, מכבי ת"א תתקשה למכור אותו למרות רצונה הערב מחכה לו ולצהובים בית"ר ירושלים

- שי ארצי

"השוער הטוב בעולם לגי לו". עם הטייטל המחייב הזה ותג מחיר של 3 מיליון יורו הגיע לפני כשלוש שנים פרדראג ראיקוביץ' למכבי ת"א, שאותה הוא מעוניין לעזוב בקיץ. עם זאת, המשחקים הקרובים שנותרו עד לתום העונה יכולים להשפיע באופן ישיר על עתידו של הסרבי, ואולי גם על האופן שבו ייזכר על ידי האוהדים הצהובים.

בשנתיים הראשונות שלו בישראל היה ראיקוביץ' אחד מבין שני שוע רי נבחרת סרביה. העונה הוא סיפק כמה משחקים טובים בצהוב, בעיקר בתחילת העונה, אבל באופן כללי היה רחוק מלעמוד בציפיות, סבל מירידה ביכולתו וכעת הוא השוער השלישי של נבחרתו אחרי ולדי מיר סטויקוביץ' ומרקו דמיטרוביץ'. המשמעות היא שללא שינוי דרסטי ביכולת בתקופה הקרובה או פציעה של אחד משני השוערים הסרבים, לא בטוח שראיקוביץ' יזכה לשחק במונדיאל ברוסיה.

במכבי מספרים כי בניגוד לדיווחים שהופיעו בעונות החול פות, לא היתה שום כוונה למכור את השוער הצעיר עד לעונה הנוכחית, שהיא כאמור שנת מונדיאל. החרי גה מחוקיי הפייר פליי הפיננסי של אופ"א רק חיזקו את ההחלטה למכור את הסרבי, אבל כפי שתקראו מייד - זה לא יהיה כל כך פשוט.

"לא נמכור את ראיקו במחיר הפסד", טען לאחרונה בכיר במ כבי, שבקיץ האחרון דחתה הצעה מגלאטסראיי עבור השוער בס כום כמעט כפול מזה שבו נרכש. במכבי מבי נים שיתקשו לקבל עבור ראיקוביץ' סכום של 7-6 מי ליון יורו, כפי שח שבו בעבר הלא רחוק, וכעת המטרה היא לפחות להחזיר את ההשקעה הראשונית.

העניין הוא שללא הופעות במונדיאל יהיה קשה לשווק את ראיקוביץ' גם בסכום של 3 מיליון יורו, כפי שטען אחד השחקנים במ כבי: "מלכתחילה קנו אותו במחיר גבוה. במשחקים באירופה הוא לא הצליח להתבלט וזה יקשה עליו. רק המונדיאל יכול לתת לו דחיפה לע זוב, אבל אולי יהיו לו מזל".

יש לא מעט סיבות אפשריות לצניחה ביכולתו של ראיקוביץ'. במועדון סבורים שהעובדה שהוא החל להתעסק בעתידו כבר בתחילת העונה והצהיר כי זו השנה האחרו נה שלו בארץ השפיעה עליו. יכול להיות גם שהסרבי התאהב יותר מדי בחיים הטובים בארץ או נדבק ביכו לת הרעה של הקבוצה, אבל הסיבה המרכזית היא כנראה שלא באמת היתה לו תחרות על אפודת השוער הראשון. זאת לאור פציעתו המת משכת של דניאל ליפשיץ' והעו בדה שדניאל טננבאום לא באמת קיבל קרדיט, כך שמבחינת הסרבי מקו מו בהרכב תמיד היה מובטח. "למה אנשים בטו חים שנצליח למכור את ראיקוביץ' כל כך מהר? מה, הוא הכוכב הג דול של נבחרת סרביה?" תהו בסביבת המועדון, שם מחזיקים אצ בעות שאיכשהו השוער יקבל דקות ברוסיה כדי שלא ייתקעו עם חוזהו. ניתן להעריך שעתידו של ראיקוביץ' בקריית שלום יתבהר בחודש יולי, אך כבר עכשיו יש במכבי מי שסימנו את שוער בני יהודה אמיליוס זובאס כמחליף לסרבי. לאור הקשרים הטובים בין המועדונים, מאמינים בשני הצדדים שאם ייפתח מו"מ על זובאס, יימצא המתווה הנכון להשלמת העסקה, שעשויה לכלול חלק מהשחקנים הצהובים שמשחקים בהשאלה בש כונת התקווה.

למרות הדברים הללו, במכבי הבהירו שעוד מוקדם לדבר על הנו שא ואמרו: "זובאס שוער מצוין, אבל צריך לראות כמה בני יהודה תדרוש עליו ומה יהיה עם ראיקוביץ'".

מחפשים נקודה בפלייאוף

בתוך כך, הערב תתארח מכבי אצל בית"ר ירושלים בטדי במטרה להשיג נקודה ראשונה בפלייאוף, ולרגל חגיגות ה 70 למדינת ישראל הקבוצה תשחק עם חולצה מיוחדת בצבעי כחול לבן.

טל בן חיים צפוי להמשיך ב ,11 ואילו עומר אצילי עשוי לקבל דקות לראשונה מאז נפצע בתחי לת נובמבר.

בבית"ר, אנטואן קונטה, שהח לים מפציעה, יחזור לסגל ואולי גם להרכב. אופיר קריאף צפוי לפתוח, ואילו איתי שכטר כנראה ימתין פעם נוספת על הספסל. היציע המ זרחי בטדי ייפתח הערב אחרי שהיה סגור בארבעת משחקי הבית האחרו נים של הקבוצה בעקבות הקריאות הגזעניות במשחק מול בני סכנין.

לפני המשחק תתקיים דקת דו מייה לזכרו של שאול "המלך" מזר חי, שחקן העבר של המועדון, שהלך לעולמו בחול המועד פסח.

 ??  ?? ראיקוביץ' ושכטר. במכבי כבר סימנו את זובאס כמחליפו של הסרבי
ראיקוביץ' ושכטר. במכבי כבר סימנו את זובאס כמחליפו של הסרבי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel