Israel Hayom

תל אביב תקבל דוז פואה בקלות

- ערן סויסה

דקות אחדות לאחר צאת ההודעה הרשמית של איגוד השידור האירופי על קיום האירוויזיו­ן בתל אביב, התקבלו בזו אחר זו שלל הודעות לעיתונות ותגובות בנושא. במרכז הירידים כבר הודיעו על השם עם הניחוח הבינלאומי החדש )"אקספו"( ועל כוונתם לגדול ולהתרחב בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. ראש העיר המכהן רון חולדאי דאג להפיץ את תגובתו הרשמית, וגם המתנ גדים מירושלים, שלא ויתרו עד הרגע האחרון גם כשידעו שמאוחר מדי. לכולם מכנה משותף אחד: כולם מבינים את פוטנציאל יחסי הציבור של ישראל בכלל ותל אביב בפרט מול מיליוני אזרחי אירופה.

באירוויזיו­ן 2019 צפויים להשתתף בסך הכל בשני חצאי הגמר 43 זמרים מ 43 מדינות. בשלב הגמר צפויות להשתתף 26 מדינות, שיתחרו זו בזו על המקום הראשון. במשדר עתידים לצפות כ 200 מיליון צופים באירופה, שישמעו פעם אחר פעם את המשפט: "גוד איבנינג תל אביב". הרכבת האווירית לארץ מכל אירופה תחל שבועיים לפני התחרות. הרא שונים להגיע יהיו המשלחות עצמן, מייד לאחריהן גם המעריצים האדוקים של התחרות, וככל שנתקרב לתח רות עצמה יגיעו גם עיתונאים ואורחים. בסך הכל צפויים להגיע ארצה עשרות אלפי אורחים. רובם יהפכו להיות היחצנים של ישראל, ונקווה שלטובה.

שני יתרונות גדולים להפקה המקומית: לאנשי התא גיד ולהפקת המשדר אין נעליים גדולות להיכנס אליהן. אירוויזיון 2018 לא נחשב פורץ דרך או מפתיע, אלא מיושן. ההלם ההפקתי ייזכר לנצח אצל לא מעט משלחות, כשבהפקה הודיעו שאין תקציב לנורות לד על הבמה.

מחוץ למשדר, גם חוויית התייר לחובבי הז'אנר בליסבון לא היתה טובה ומורגשת. מוקדי האירועים היו מפוזרים בעיר, ובאף אחת מהן לא נרשמה אטרקציה או לכל הפחות אווירה שלא תקבלו במסיבה תל אביבית בסוף שבוע רגיל. באופן כללי התחושה היתה שהאירוויזי­ון נפל על פורטוגל במקרה, ושהפו רטוגלים מצידם ממש לא התעקשו להוכיח אחרת. לכן אלו שני הפרמטרים העיקריים שבהם ההפ קה צריכה להתמקד: הראשון, להפוך את המשדר לאירוע מרהיב, יצירתי וחדשני. השני, להפוך את ישראל לאט רקציה תיירותית, להכניס אורחים ובאופן כללי להפוך למדינת אירוויזיון בטוחה לפחות לימים אחדים.

אם כך יהיה, יירשם דוז פואה נצחי גם אצל מי שעדיין סבור שכל היום עסוקים פה במלחמות.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel