Israel Hayom

קצינת המילואים פוטרה - ותפוצה ב 100 אלף ש'

הקצינה עבדה במשרד אדריכלים והמנהל ניסה לשכנע אותה להשתמט מהשירות

- לילך שובל, כתבתנו לענייני צבא

קצינת רפואה מצטיינת במיק לואים פוטרה ממשרד אדריק כלים שבוע לאחר ששבה משירות מילואים - ותפוצה בק001 אלף שקק לים. כך החליטה ועדת התעסוקה בראשות עו"ד ערן גולן.

מפרטי המקרה עולה כי במהלך תקופת העסקתה של הקצינה במילואים הביע מנהל משרד האדריכלים שבו עבדה מורת רוח משירות המילואים שלה. הוא העיר לה שוב ושוב כי אינו מבין מדוע נשים צריכות לשרת במילואים ומדוע השירות הוא למשך זמן ארוך כל כך. המנהל ניסה להורות לה להשתמט משירות המילואים בטענה שהוא כבר משלם "די והותר מסים".

הקצינה במילואים, בוגרת לימודי אדריכלות שהתמחתה במשרד, פוטרה שבוע לאחר ששבה משירות המילואים לאחר שהמעסיק שלה לא פנה לבקש היתר לפיטורים, בהתאם לחוק. הפיטורים בוצעו פחות מ־03 יום לאחר שהקצינה שבה משירות המילואים, בתקופה שבה אוסר החוק פיטורים. בעקבות הפיטורים, ירדו לטמיון ששת חודשי ההתמחות של הקצינה.

בראש הוועדה שהחליטה על הפיצוי ישב עו"ד ערן גולן, והשתתפו בה ארבעה חברים: עו"ד עצמאי, נציג ההסתדרות, נציג המעסיקים ונציג משרד הביטחון. הוועדה ראתה בחומרה אף את התבטאויות המעסיק לא רק ביחס לשירות מילואים, אלא ביחס לשירות מילואים של נשים בפרט. עוד קבעה הוועדה כי מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שהובאו לפתחה ביחס למעסיק. סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אמר: "פעלתי ואני פועל רבות להיטיב עם משרתי המילואים ולהגן על זכויותיהם של מי שנותנים מעצמם למען המדינה. משרד הביטחון עומד כל העת לצידם של משרתי המילואים ומעמיד לרשותם סיוע משפטי במקרים כאלה".

 ??  ?? חיילי רפואה בתרגיל
חיילי רפואה בתרגיל
 ??  ?? סגן השר בן דהן
סגן השר בן דהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel