Israel Hayom

ביקשה תוספת זמן לבחינה וסורבה: "תקני את הראייה"

- נועם (דבול) דביר

כששונית בכר ,)21( סטודנטית הסובלת מעיוורון בעין אחת ומלקות ראייה בעין השנייה פנתה למרכז הארצי לבחינות ולהערכה וביקשה תוספת זמן לבחינה, היא לא ציפתה לקבל את התשובה הבאה: "לא ברור לנו למה לא ניתן לתקן את הראייה לרחוק".

בכר, ממושב צרופה, מתמודדת מלידה עם עיוורון בעין שמאל ועם לקות ראייה בעין ימין, שנוצרו מכך שנולדה פג. על אף המגבלות, היא סיימה בהצלחה תואר ראשון בפסיכולוגי­ה.

לאחרונה ביקשה להמשיך את לימודיה לתואר שני, אולם לשם כך היא נדרשת לעבור מבחן מתא"ם (מבחן לתארים מתקדמים בפסיכולוגי­ה). כדי שתוכל לגשת למבחן, פנתה בכר למרכז הארצי לבחינות ולהערכה, הגישה את האישורים הרפואיים הנדרשים וביקשה כמה התאמות: שאלון מוגדל ותוספת זמן כפי שקיבלה בתואר הראשון.

אלא שבמרכז הארצי לבחינות ולהערכה סירבו לאשר את ההתאמות. במכתב התשובה שקיבלה נאמר לה כי רופא עיניים מטעמם בדק את המסמכים ששלחה, וכי "לא ברור לנו למה לא ניתן לתקן את הראייה לרחוק". בכר התעקשה ושלחה חוות דעת נוספת, ולבסוף הודיעו לה כי תקבל תוספת זמן של 10% בלבד וטופס מוגדל. "זו תוספת מגוחכת שתקשה עלי להצליח", אומרת בכר. לדבריה מדובר במבחן מלחיץ מאוד, בן 100 שאלות, שנמשך חמש שעות. "אני צריכה להשקיע הרבה יותר מסטודנט רגיל שרואה". מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה נמסר: "בבדיקת המסמכים שהציגה שונית בכר, לא נמצאה אינדיקציה שהיא זכאית ליותר מ־%01 תוספת זמן בבחינה המותאמת".

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? שונית בכר
צילום: מישל דוט קום שונית בכר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel