Israel Hayom

"אל תהיו שאננים - 'פלורנס' יכול להרוג"

ההוריקן יכה היום בצפון קרוליינה ובדרום קרוליינה ● צפוי להוריד קרוב ל 4 טריליון ליטר מים ● ואילו בפיליפינים מתכוננים לסופר טייפון; 4 מיליון בני אדם בסכנת חיים

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

תושבי צפון קרוליינה ודרום קרוליינה החלו אתמול לחוש במעט מעוצמת ההוריקן האימתני פלורנס. אף שההוריקן הורד לדרגה ,2 הסופה התרחבה. מרכז ההוריקן צפוי להגיע אל הקרוליינות היום, והחזאים מזהירים כי על אף היחלשות הסופה, הציפייה היא לרוחות שיגיעו לי021 קמ"ש ולגשמי זעף שיורידו עד מטר של משקעים. הוריקן פלורנס צפוי להמשיך לכיוון ג'ורג'יה, ובשבת, ההערכות הן שיחל להיחלש. עד שזה יקרה, ברשויות חוששים מכמות אדירה של גשמים.

לפי הערכות, 10 מיליון בני אדם נמצאים בנתיב הסופה, בעוד יותר ממיליון תושבים, המתגוררים לאורך החוף בצפון קרוליינה, בדרום קרוליינה ובווירג'יניה - קיבלו הנחיה להתפנות. תחזיות מסוימות צפו כי עד שתעזוב את צפון קרוליינה, תשפוך הסופה קרוב לי34 טריליון ליטר מים. מעבר לרוחות ולגשמים, החשש הגדול של הרשויות בארה"ב הוא מגלי ים בגובה של עד ארבעה מטרים, שיציפו את החופים ויגיעו למרחק של יותר משלושה קילומטרים.

"המסר שלי הוא אל תירגעו", אמר מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, בניסיון למנוע מתושביו להיות שאננים. הוא הבהיר כי "זו סופה שיכולה להרוג".

טייפון ענק בדרך

בתוך כך, בפיליפינים החלו בפינוי המוני מהמסלול שבו יעבור מה שהגדירו במרכז הבקרה בהוואי כ"סופר טייפון". יותר מי34 מיליון בני אדם מתגוררים באזור שבו צפוי להכות מחר הטייפון "מנגקוט".

החזאים חוששים שבשל קוטר ענן הסערה החריג, כי065 מיילים 900יכ( קילומטרים) שיוריד גשמים חריגים, ייגרמו מפולות בוץ.

"מזג האוויר עדיין טוב, אבל פתחנו בפינוי המוני כדי שברגע שתכה הסופה, לא יהיו אנשים בסכנת חיים", סיפר מנואל מאמבה, מושל מחוז קאגאיאן בצפון המדינה, שנמצא במסלול הסופה.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? צילום לוויין של פלורנס
צילום: אי.פי.אי צילום לוויין של פלורנס
 ?? צילום: אי.פי ?? הצפות בצפון קרוליינה. הגשמים המשמעותיים עדיין בדרך
צילום: אי.פי הצפות בצפון קרוליינה. הגשמים המשמעותיים עדיין בדרך

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel