Israel Hayom

בהערכה, בלי הארכה

טלטלה בצמרת המשטרה ● השר ארדן הודיע למפכ"ל אלשיך: "לא אאריך את כהונתך בשנה נוספת" ● הסיבה: "חילוקי הדעות בינינו השפיעו על אמון הציבור במשטרה" ● אלשיך: "מודה על הזכות שנפלה בחלקי" ● באופוזיציה תקפו את ארדן: "החלטה שמהלכת אימים על שלטון החוק"

- איציק סבן כתבנו לענייני משטרה

שיחה לא פשוטה קיימו את מול השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך. השניים נפגשו בשעה 11:30 בלשכת השר, שבפיו היתה בשורה חדה וברורה למפכ"ל: לא אאריך את כהונתך בשנה נוספת.

אחרי השיחה הציג ארדן את שלו שת מועמדיו לתפקיד, שיועברו לב דיקת ועדת גולדברג: מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי; מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן; וני צב )בדימוס( משה )צ'יקו( אדרי, המ כהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים )ראו מסגרת(.

השיחה בין ארדן לאלשיך נמש כה כשעתיים. לאחר שהשר הודיע למפכ"ל כי כהונתו לא תוארך ותס תיים כמתוכנן בדצמבר, במועד שק בעה הממשלה בעת מינויו, נעשתה השיחה מתוחה ומורכבת. כל צד אמר לשני את אשר על ליבו, ובתום הפ גישה הודיעה לשכת ארדן כי השר "הודה למפכ"ל אלשיך על שירותו רב השנים ועתיר ההישגים למען ביטחון המדינה, וציין כי במהלך כהונת המפכ"ל המשטרה התעצמה ועברה תהליכים חשובים, ששיפרו את יכולותיה".

זמן קצר לאחר מכן פרסם אלשיך הודעה מטעמו, שיש בה כדי ללמד על אי שביעות רצונו מההחלטה. בהודעה נאמר כי אלשיך הודה לשר על כך שנבחר למפכ"ל, ועל הזכות שנפלה בחלקו לפקד ולהוביל 31 אלף שו טרים ו 33 אלף מתנדבים שאחראים לביטחון האישי של אזרחי ישראל. המפכ"ל איחל הצלחה למי שייבחר, ואמר כי יעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך. "משטרת ישראל עומ דת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משי מות אלה הן צו מצפונה של משט רת ישראל. הן עמדו והועמדו למב חן, ואני משוכנע שהמשטרה תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה", נמסר מטעמו.

"כל הארכה היא חריגה"

מאוחר יותר כינס ארדן מסיבת עיתונאים, שבה הסביר את הנסיבות שהובילו אותו להחליט, באופן חריג, למנות מפכ"ל מחוץ למשטרה - וזאת כדי לשנות את התרבות בארגון. על תקופת אלשיך כמפכ"ל אמר כי היה מדובר בשלוש שנים מאתגרות וע תירות הישגים. "איני מתחרט על החלטתי ועל מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה", אמר.

ארדן טען כי לא עדכן את ראש הממשלה בהחלטתו, אך הדגיש את הטעות המושרשת לטענתו בקשר

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel