Israel Hayom

בתוך יומיים: שניים מתו מחיידק אלים; מש' הבריאות: אין קשר ביניהם <<

בת 44 ובן 49 נפטרו בהפרש של יומיים לאחר שנדבקו בחיידק מסוג מנינגוקוק ● משרד הבריאות פתח בחקירה ● "אין קשר בין המקרים"

- רן רזניק ומיטל יסעור בית־אור

אישה בת 44 וגבר בן 49 מתו בסוף השבוע, לאחר שנדבקו בחיידק האלים מנינגוקוק. האישה, תושבת ג'לג'וליה, הגיעה ביום רביעי למיון בביה"ח בלינסון עם בחילות והרגשה כללית לא טובה ועם פריחה אופיינית לחיידק האלים. בתוך כשלוש שעות מצבה הידרדר, והיא אושפזה בטיפול נמרץ ולאחר מכן נפטרה.

בביה"ח איכילוב נפטר ביום שישי לאפידמיולו­גיה (חקר מגפות) במשגברבן49­ללאמחלותרק­ע, רדהבריאותע­ולהכיבשנת

פורסם שנדבקגםהוא­בחיידקהאלי­ם לראשונה 2016 היו 91 מקרי הידבקות

באתר ומתמזיהוםב­דם. וביישומון במנינגוקוק,וב־7102היו65

משרדהבריאו­תיקייםחקימ­קרים.2018־בעדכההיו41 רהאפידמיול­וגיתוימליץ­על מקריהידבקו­תבמנינגוקו­ק, נטילתאנטיב­יוטיקהלבני שגרמהלדלקת­קרוםהמוחאו משפחה,וכןלמישהיו­במגע לזיהוםבדם. הדוקוקרובע­םשניהחולים. ממשרדהבריא­ותנמסר:

מדוברבמחלה­נדירהיח"המשרדקייםח­קירהאפדיסי­ת, ושני המקרים התרחשו בסמימיולגי­ת ונתן טיפול מונע למי שבא כות מקרים מצמררת. מנתוני האגף במגע עם החולים. יודגש כי אין קשר בין שני המקרים".

פרופ' רונן בן עמי, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באיכילוב, אמר כי "ביום חמישי הגיע אלינו גבר בן 49 ללא מחלות רקע, במצב של זיהום בדם וקריסת מערכות. הוא סבל מלחצי דם נמוכים, אי ספיקת כליות ואי ספיקה נשימתית.

המצב התאים לזיהום דם קשה כתוצאה מהדבקה במנינגוקוק. נתנו לו טיפול תומך מקסימלי וטיפול אנטיביוטי, ולצערנו מצבו הידרדר במהירות, והוא מת בתוך פחות מ־42 שעות מרגע הגעתו לבית החולים. מנינגוקוק היא מחלה נדירה, ובפרט אצל מבוגרים. עיקר המקרים הם אצל ילדים".

פרופ' בן עמי סיכם כי "מנינגוקוק היא מחלה שאפשר למנוע על ידי חיסון חדש למנינגוקוק מזן ,B שהוא הזן השכיח בישראל. עם זאת, ההתוויות לשימוש הן לא לכל האוכלוסייה, אלא לאוכלוסיות מסוימות כמו חיילים, עובדי מעבדה, אנשים שעברו כריתת טחול או נשאי ."HIV

לאחרונה נרשם בישראל חיסון המגן מפני אחד הזנים של המנינגוקוק מזן ,B שעליו פורסם לראשונה ב"ישראל היום". החיסון, שנקרא בקסרו, לא נכלל בתוכנית החיסונים הלאומית. עם זאת, עדיין לא ידוע מהו זן המנינגוקוק אצל החולים שנפטרו.

יצוין כי הקבוצה הרגישה ביותר לחיידק היא תינוקות וילדים. החיסון נמצא ברוב המדינות כחיסון שגרה לילדים בגילים האלה, ורק לאחרונה נכנס לשימוש בישראל, אבל טרם הוכנס לסל התרופות.

 ??  ?? GettyImage­s צילום אילוסטרציה:
GettyImage­s צילום אילוסטרציה:

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel