Israel Hayom

אימה בצומת הגוש

• הטרור הקטלני חזר ליו"ש מחבל בודד, נער בן ,16 דקר למוות את ארי פולד ז"ל לפני • שנורה ונוטרל דקות לפני הפיגוע: אם המחבל אמרה במחסום צה"ל כי בנה מתכוון לרצוח

- חנן גרינווד, לילך שובל, אפרת פורשר ודניאל סיריוטי

שוב, פיגוע טרור קטלני ביו"ש, הפעם במתחם קניון "הרים" הסמוך לצומת גוש עציון. ארי פולד ז"ל, אב לארבעה מאפרת נרצח לאחר שנדקר על ידי חליל יוסף עלי ג'אברין, מחבל בן 16 מהעיירה יטא שבדרום הר חברון.

האירוע התרחש סמוך לשעה 11:00 בבוקר, אז התנפל המחבל על פולד ודקר אותו בגבו. פולד החל במרדף אחר המחבל ואף ירה בו, לפני שהתמוטט. תוך כדי כך ירו במחבל עוד אנשים שהיו בזירה, ובהם גבי ועקנין, נהג של החברה לפיתוח גוש עציון, וכך גם מאבטח בקניון הסמוך.

בתוך זמן קצר הגיעו לזירה כוחות הצלה וביטחון, שהחלו לטפל בפולד שנפצע אנושות וכן במחבל, שנפצע קל עד בינוני. לאחר ביצוע פעולות מצילות חיים בשטח פונה פולד לבית החולים שערי צדק בירושלים, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

פרמדיקית מד"א חגלה ארז, שהיתה בזירה, סיפרה כי "הייתי בקניות בק ניון כששמעתי צעקות ויריות בסמוך לכניסה. מייד רצתי למקום, הענקתי לפצוע טיפול רפואי ראשוני מציל חיים ודיווחתי למד"א. הפצוע פונה לבית החולים במצב קשה ולא יציב". דוב, מנהל האבטחה של המתחם שחזר גם הוא את שהתרחש. "הייתי בס ניף רמי לוי ושמעתי יריות", סיפר, "הגעתי בתוך זמן קצר לפתח הק ניון וראיתי את פולד ואת המחבל. אין ספק שהעובדה שהמחבל נוטרל במהירות הצילה חיים".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, הגיע גם הוא לזירת הפיגוע ואמר כי "היתה תקופה שקטנה שא נחנו מברכים, עליה אבל האויבים שלנו לא מתייאשים וגם אנחנו לא נתייאש. הם יצטרכו לבחור – האם הם חיים איתנו ומתנה לים כבני אדם, או שהם מתנהגים כמו חיות ואז ישלמו את המחיר".

סא"ל )מיל'( מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמ גור" שהוא גם תושב גוש עציון, אמר כי "במתחם הגוש יש כני סה חופשית לפלסטינים משטחי ,A כדי להגדיל את מעגלי הקונים. הם מטפחים אווירת שלום מזויפת, בעוד הטרור טופח מדי פעם פעם על פנינו וגובה את מחירו. הגיע הזמן לסגור מחדש את הכניסה למת חם הקניון של גוש עציון לפלשתי נים ולאפשר כניסה רק עם אישורים מיוחדים. במצב הנוכחי, כל מחבל משוחרר יכול לעשות דרכו מהמו קטעה ועד המתחם". המחבל שביצע את הפיגוע הוא ללא עבר ביטחוני, אך מה עיירה יטא יצאו לא מעט מחבלים בעבר. אמו של המחבל טענה אתמול שעדכנה את מנגנוני הביטחון הפ לשתינים כי בכוונת בנה לבצע פיגוע ול דבריה אף ניגשה לחיילים במחסום ועדכנה אותם. אביו של המחבל אמר כי "אני לא יודע למה עשה פיגוע. הוא מעולם לא היה קשור לשום ארגון ולא היה מעורב בפוליטיקה. הוא בסך הכל ילד. תלמיד בבית ספר".

בצבא אישרו שהאם אכן ניגשה לחיילים במעבר מיתר ועדכנה אותם, אך במקביל או זמן לא רב לאחר מכן כבר התקבל הדיווח על הפיגוע. בשב"כ מסרו כי לא היתה התרעה לפני הפיגוע. בצה"ל לא תגברו את מול כוחות ביו"ש, אך מחשש לפי גועי השראה שונתה פריסת הכוחות בצירים. כמו באירועים דומים בעבר, החשש הגדול במערכת הביטחון הוא מפיגועי השראה של מחבלים שינסו לחקות את הפיגוע. במקביל לפריסת הכוחות, התקיימה היערכות לפשוט על בית המחבל ולתחקר את קרוביו.

חמאס, הג‘יהאד האיסלאמי והפל גים הפלשתינים החמושים בעזה שי בחו את המחבל, אולם שום ארגון פל שתיני לא נטל אחריות על הפיגוע.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel