Israel Hayom

ונדליזם מזעזע: הושחת קברו של לוחם שנפל בצוק איתן

הוריו של סמ"ר נעם רוזנטל ז"ל נדהמו לגלות שארונית שבה היו הכומתה שלו ופרטים אישיים נוספים נופצה - וסיכות וסמלים נגנבו ממנה ● אמו אוסנת: "חסרי לב רשעים נעצו סכינים בליבי"

- גדי גולן כתבנו בדרום

הוריו של סמ"ר נעם רוזנטל ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן, נדהמו לגלות בסוף השבוע כי קברו בחלקה הצבאית בבית העלמין ביישוב מיתר הושחת, וכי הארונית האישית שלו, שבה היו כל פריטיו האישיים, נגנבה מחלקת הקבר.

רוזנטל, לוחם בחטיבה 188 של השריון, נפל בסוף יולי 2014 עם עוד ארבעה לוחמים כתוצאה מפגיעה ישירה של פצמ"ר בשטח כינוס צבאי במועצה האזורית אשכול. האם אוס נת, מזועזעת מההשחתה הברוטאלית, כתבה בפייסבוק כי "יום שישי, ערב שבת, באים אליך כי בלעדיך אני לא יכולה לקבל את השבת או כל מועד מיוחד בביתנו שלנו. מגלים ונ דליזם בחלקה הצבאית בבית העלמין במיתר, ונדליזם לשמו, ואין לי מילה אחרת... הארונית שלך, שהושחתה, ניצבת לצידך כבר ארבע שנים. הנחנו עליה תיבה מכוסה בזכוכית מחוס מת. בתוך התיבה, על כרית עטופה בד שחור, הנחנו את כל שהשאירו לך חבריך - סיכות, סמלים, ומת נות. סיכות שענדו על המדים בבואם אליך, הסירו מעליהם והשאירו אותן איתך לעולמים.

"היום, ילד שלי, היום גילינו את הרוע שזרעו רעי הלב. בעזרת את החפירה המונחת דרך קבע בפינת החלקה שלכם, הבית שלכם, ניפ צו במאמצים ובכוח רב את הזכוכית המחוסמת, תלשו את הכרית העטו פה בד שחור וגנבו את כל הסיכות, הסמלים והמתנות שהשאירו לך חב ריך. השפל של השפל, מבחינתי אין נמוך משם. לגנוב מהמתים? מי מסו גל??? רק חסרי לב מרושעים מסוג לים לבצע מעשה שכזה, מרושעים שמטרתם אחת - להרע, לפגוע ול נעוץ סכינים בליבי ובנפשי. אז הנה אני מעניקה לכם אות, כאן ועכשיו, הצלחתם במשימתכם. נעצתם את הסכין וסובבתם אותה היטב בנפשי".

ההורים המזועזעים מיהרו להת לונן במשטרה. האב מרטין סיפר כי "לאחר נפילתו של נעם שמנו את הכומתה ואת סיכות הלוחם שלו על חלקת הקבר שהשחיתו ברוע ובזדון לב". לדבריו, בבית העלמין במיתר אין מצלמות אבטחה. "מי שעשה את המעשה הזה הוא פושע", אמר האב, "זה כמו לתקוע לנו סכין בלב. ראינו את המחזה הנורא הזה בחוסר אונים. פגעו קשות בזיכרון בננו. חוסר כבוד כזה למת זה נורא ואיום. לא נתקלתי בדבר כזה, ואנחנו עוד לא יודעים אם זה מעשה לאומני או ונדליזם לשמו".

 ??  ?? הארונית שהושחתה בקבר
הארונית שהושחתה בקבר
 ??  ?? סמ"ר נעם רוזנטל ז"ל
סמ"ר נעם רוזנטל ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel