Israel Hayom

הזמן אזל - כחלון ישיב לבג"ץ החלב

השופטים לא קיבלו את בקשת המדינה לדחייה נוספת בעניין מחירי החלב ● הערכות: כחלון יחתום על עלייה במחירי החלב שבפיקוח

- אריאל ויטמן

רק ביום חמישי הגישה המדינה, בפעם הרביעית, בקשה לדחייה במתן תשובתה לבג"ץ בעניין העתי רה שהגישה חברת תנובה נגד שר האוצר משה כחלון וסירובו העיקש לחתום על העלאת מחירי מוצרי החלב בפיקוח. אתמול הבהיר בית המשפט כי לא יאפשר שיהוי נוסף, וכי אינו מתכוון לדון בבקשת הדחייה של המ דינה. המשמעות - בקרוב מאוד יצ טרכו המדינה ושר האוצר משה כחלון למסור את תגובתם לעתירה.

בכיר מאוד במגזר הממשלתי אמר ל"ישראל היום" כי משמעות החלטת בג"ץ היא "מלחמה" בין שר האוצר לבין תנובה. זאת מכיוון שתנובה לא צפויה להסכים לדחיות נוספות במתן תשובת המדינה, ושר האוצר מצידו צפוי לנסות, בכל מחיר, לדחות את מתן תשובתו הרשמית לבית המשפט.

כמו כן, חברת טרה, שהגישה עתירה נפרדת לבג"ץ נגד המדינה בעניין מחיר החלב הגולמי, החליטה להגיש בקשה למחיקת עתירתה ולהצטרף לעתירת תנובה. כלומר, התחושה בקרב המגזר היא שהקייס של תנובה מספיק חזק ושהיא צפויה לזכות בעתירתה נגד שר האוצר.

כזכור, ביום שישי דווח כי המדינה הודיעה בבקשת הדחייה שלה ששרי האוצר והחקלאות צפויים לנהל משא ומתן ממושך כדי לאמץ "מנגנון אוטו מטי" שיעלה את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח. במילים אחרות, שר האוצר הביע הסכמה להעלות את מחירי המוצרים, כל עוד לא יהיה אחראי לכך בעיני הציבור. עוד דווח כי היועץ המשפטי לממשלה אמר שמ בחינה משפטית לא יכול להגן על עמדתו של שר האוצר בבג"ץ. לפני כחודש נחשף ב"ישראל היום" כי מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד איים על נציגי תנובה כי אם החברה לא תסיר את עתירתה לבג"ץ, המדינה, ביוזמת האוצר, תפתח את שוק מוצרי החלב ליבוא. לאחר מכן הציע האוצר לתנובה שתבטל את העתירה, ושהמשרד ייזום מעבר ל"מנגנון אוטומטי" שיעלה את מחירי המוצרים בפיקוח. כל הניסיונות הללו לא צלחו, וכעת שר האוצר מחויב למסור את תשובתו לבג"ץ, תשובה שככל הנראה תחייב אותו לחתום על עלייה במחירי החלב שבפיקוח, שממנה הוא רוצה כל כך להימנע. נזכיר כי זה ממש אותו שר אוצר שנשמע אומר למקורביו בשבוע שעבר כי "היד שלי לא תחתום על עליית מחירי החלב, שמטרתה האמי תית להעלות את כלל מחירי המזון. ברגע שהמחוקק נתן לי את הסמכות הבלעדית לחתום על הצו, זה אומר שיש לי גם זכות סירוב. שמירה על מחירי החלב היא שמירה על מעמד הביניים ועל השכבות החלשות, שכל שינוי במ חירי המזון משפיע על חייהם באופן ישיר. אין מאבק צודק מזה".

כעת שר האוצר מחויב למסור את תשובתו לבג"ץ, תשובה שככל הנראה תחייב אותו לחתום על עלייה במחירי החלב שבפיקוח, שממנה הוא רוצה כל כך להימנע

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? מחלבת תנובה, רחובות
צילום: יוסי זליגר מחלבת תנובה, רחובות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel