Israel Hayom

עשרות נהגי רכבת הודיעו ש"חלו" וקווי נסיעה נסגרו

עיקר השיבושים - בקווים באזור הדרום ● הסיבה: תלונת העובדים על הוצאת עבודה למיקור חוץ ● ועד עובדי הרכבת: לא הנחינו את העובדים

- שלומי דיאז

צירוף מקרים? מגפה מסתורית? או מהלך מתוכנן של עשרות נהגי רכבות? כך או כך, כבר במוצאי השבת החלו בזה אחר זה עשרות נהגי רכבת לדווח לממונים עליהם שהם חולים ושלא יוכלו להגיע לעבודה. בתגובה ל"מגפה המסתורית" הודיעה אתמול רכבת ישראל כי בשל מצוקת כוח אדם היא נאלצת לבטל כמה קווים, בעיקר באזור הדרום.

"הדבר החל במוצ"ש והביא לביטול רכבות הנוסעים מבאר שבע לדימונה ובכיוון ההפוך. בראשון בבוקר הת קבלו עוד הצהרות בגין חולי נהגים. לאחר הפעלת הנהגים הכוננים ולאחר הערכת מצב שנערכה בחברה, התברר שאין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות, למרות כל הניסיונות להימנע מכך", כך נמסר אתמול מרכ בת ישראל. בשעות הצהריים והערב החלו הנוסעים להרגיש את השיבושים בקווי הנסיעה, לאחר שמספר קוים בוטלו. סכסוך העבודה האחרון שהוכרז ביולי ע"י ההסתדרות נבע מתלונת העובדים על הוצאת עבו דות תשתית למיקור חוץ. לדברי עו"ד נעמה שבתאי בכר, המייצגת מעסיקים בתחום דיני העבודה: "כשיש ִהְתחלות מאסיבית באזור מו גדר וממוקד אפשר אולי לה ניח שהתפרצה מגפה באזור, אך דפי ההיסטוריה מלמדים שבדרך כלל מדובר במהלך מתואם, שנועד להביע מחאה. בנסיבות אלו ראוי להעמיד למבחן את השאלה אם מדובר במחלה או שמא בהתחלות, וזאת אפשר לעשות באמצעות בית הדין לעבודה, לרבות באמצעות העמדת העובדים לבדיקה של רופא מטעם החברה. ככל שאכן מדובר בפעולה שבוצעה שלא בחסות נציגות העובדים, הרי שיש מקום לד רוש מנציגות העובדים להפעיל את מרותה על העובדים ועל הוועד ולדאוג שכל העובדים ישובו לעבודה".

לדברי ועד עובדי הרכבת, "הוועד לא נתן שום הנחיה ארגונית לעוב דים 'להתחלות' או לעכב רכבות. אם אכן הודיעו עובדים רבים על מחלה, מוזמנת ההנהלה לבדוק את הסיבות שהובילו למחלות העובדים ולטפל בהן.

 ??  ?? רכבת ישראל
רכבת ישראל
 ??  ?? עו"ד שבתאי בכר
עו"ד שבתאי בכר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel