Israel Hayom

שנה מצוינת ליצוא הישראלי - צמיחה של 2.3% בתשע"ח

יצוא הסחורות עומד השנה על 54.5 מיליארד דולר ● קנדה וארה"ב מייבאות הכי הרבה דבש ישראלי ● אירופה היא יעד היצוא הגדול ביותר - 37% מהיקף היצוא ● סין: גידול של כ 73% לעומת אשתקד

- אריאל ויטמן

על פי הניתוח של משרד הכלכלה והתעשייה, יצוא הסחורות בשנת תשע"ח צפוי להגיע לכ 54.5 מיליארד דולר - צמיחה של כ 2.3% לעומת תשע"ז. בניכוי יהלומים, מטו סים ואוניות, הנתונים אף גבוהים יותר במונחי צמיחה וצפויים להסתכם בכ 47.6 מיליארד דולר - גידול של כ 4% לעומת שנת תשע"ז.

סיכום סך יצוא הסחורות הישראלי מגלה כי אירופה היא השוק העיקרי עבור היצואן הישראלי: כ 37% מהסחורות הגיעו לאירופה. במקום השני - צפון אמריקה עם כ ,28% וכ 26% לאסיה. היתרה מתחלקת לאפריקה, לאמריקה הלטינית ולמדינות נוספות. היצוא לא סיה צמח משמעותית - גידול של קרוב ל 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כעת, בתקופת החגים, מפ רסם מינהל סחר חוץ במש רד הכלכלה את נתוני היצוא המסכמים את השנה העברית. בסימן השנה החדשה: היקף יצוא התפוחים הישראלי זניח ועומד על כמה עשרות אלפי דולרים בשנה. לעומת זאת, היקף יצוא הדבש הישראלי משמעותי יותר. יצוא הדבש מישראל עמד בשנת 2017 על כ 217 אלף דולר. מבחינת יעדי יצוא הדבש הישראלי בולטות קנדה, עם 67 אלף דולר, ולאחריה ארה"ב עם 52 אלף דולר. בין מדינות אסיה בולטת במיוחד סין, אשר היצוא אליה ב 2018 צפוי לשבור שיאים, ובששת החודשים הראשו נים של השנה הגיע להיקף שיא של כ 2.8 מיליארד דולר- גידול של כ 73% לעומת התקופה המקבי לה אשתקד. היצוא להודו גם הוא צמח באופן מרשים והגיע לכ 1.15 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה - גידול של כ 7.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יעד יצוא נוסף אשר נמצא במ גמת גידול משמעותית ביבשת הוא יפן - היצוא הישראלי אליה במהלך השנה עמד על כ 640 מיליון דולר - גידול של כ 58.7% לעומת התקופה המקבי לה אשתקד. נזכיר ששלושת היעדים הללו הוגדרו על ידי הממשלה כיעדים מועדפים ליצוא הישראלי. בגזרת אמריקה הלטי נית יצוא הסחורות הישראלי ליבשת צמח במחצית הראשונה של שנת 2018 בכ .13.8% הממשלה משקיעה משאבים רבים בפיתוח היחסים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית. את הגידול הרב ביותר ביצוא ליבשת 19%) גידול במחצית הראשונה של השנה( מובילות מדינות גוש מרקוסור - ארגנטינה, בר זיל, פרגוואי ואורוגוואי - מדינות אשר איתן חתמה ישראל על הסכם אזור סחר חופשי לפני כמה שנים.

באומדן השני שפרסמה אתמול הל שכה המרכזית לסטטיסטיקה לצמיחה במשק במחצית הראשונה של ,2018 נקבע כי התוצר המקומי הגולמי עלה ב .4.1% מדובר בעדכון קטן כלפי מעלה לעומת האומדן הראשון, שנקבע על .4% במחצית הקודמת )המחצית השנייה של (2017 צמח המשק ב ,4.3% לאחר צמיחה של 2.4% במחצית הראשונה של .2017

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן סיכם את הדברים ואמר כי "הממשלה שמה לעצמה ליעד לחצות את הרף של 120 מיליארד דולר יצוא לשנת ,2020 זאת לאחר שבירת השיא וחציית רף ה 100מיליארד כבר בשנת 2017 )סחורות ושי רותים( הודות לפעילות המשותפת של היצואנים, מכון היצוא ומשרד הכלכלה. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק."

 ?? צילום: קוקו ?? אונייה בנמל אשדוד
צילום: קוקו אונייה בנמל אשדוד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel