Israel Hayom

ראש עיריית לונדון: לערוך משאל חדש על הברקזיט

- אלדד בק, כתבנו באירופה

סדיק חאן, ראש עיריית לונדון ומבכירי מפלגת הלייבור, קורא לממשלת בריטניה לדחות את הליך הברקזיט ולקיים בבריטניה משאל עם חדש על עזיבת האיחוד האירופי.

חאן יצא בקריאה זו לקראת כינוסה בשבוע הבא של ועידת הלייבור בלי ברפול, שבה יופעל לחץ כבד על ראש המפלגה, ג'רמי קורבין, לשנות את עמ דתו התומכת ב"ברקזיט" ולאמץ מדי ניות הדוגלת בעריכת משאל עם מחודש.

חאן, ראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון, אמר שהבטחות הקמפיין למען עזיבת האיחוד האירופי התג לו כ"שקרים", וכי יש לשאול שוב את דעתו של העם הבריטי על תוצאות עזי בת האיחוד. חאן הדגיש שהוא מעדיף קיום בחירות כלליות מוקדמות, שיביאו לבחירתו של קורבין כראש ממשלה. אך, במידה שהשמרנים הנמצאים בשלטון יסרבו לקיים בחירות חדשות, הרי "הצי בור הבריטי צריך לומר את דברו על תו צאות המו"מ של הברקזיט, וחשוב מאוד שמשאל העם החדש לא יהיה חזרה של משאל העם הקודם".

דבריו של חאן עוררו ביקורת חרי פה גם בשורות מפלגת השלטון וגם בלייבור. בכירים במפלגת השלטון הגדירו את הצהרתו של חאן "לא דמו קרטית". המפלגה השמרנית, שוועיד תה תתכנס גם היא בשבועות הקרובים, שסועה בין תומכי "ברקזיט רך" שישמר קשרים מסוימים בין הממלכה המאוחדת לאיחוד האירופי בעיקר בתחומי כלכ לה, סחר וביטחון, לבין תומכי "ברקזיט נוקשה", שמעוניינים בניתוק מוחלט מהאיחוד האירופי, בהתאם להבטחות הקמפיין לעזיבת האיחוד.

רה"מ תרזה מיי, ממחנה ה"ברזקיט הרך", הבטיחה שלא תאפשר עריכת משאל עם נוסף על עזיבת האיחוד האירופי. עם זאת, כחצי שנה לפני תאריך היעד ל"ברקזיט", עדיין לא הגיעו בריטניה והאיחוד להסכמה על תנאי ההתנתקות. מצד האיחוד אותתו בימים האחרונים שיהיה אפשר לה גיע להסכם כזה "בתוך שבועות". מיי הבהירה בראיון ל ,BBC שהיא מוטר דת מההתארגנות נגד הנהגתה בשורות השמרנים, אך נחושה בדעתה לדבוק בתוכניתה ל"ברקזיט רך".

 ?? צילום: רויטרס ?? סדיק חאן
צילום: רויטרס סדיק חאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel