Israel Hayom

סיפורים לשעת לילה מאוחרת

רוצחות מבית טוב, ,21:00 קשת 12 נוכח העובדה שהטלוויזיה שלנו בתקופת החגים היא שאריות של ארוחת חג, הסרט הזה כמו שניצל שהופשר זה מכבר

-

בסוף שנות ה 80 של המאה הקודמת, קצת אחרי שהסתיימה בזמן אמת פרשת הרצח של מלה מלבסקי, עלתה בערוץ היחיד והבודד בישראל הסדרה "סיפורים לשעת לילה מאוחרת". הסדרה היתה פומפוזית למדי אבל מהנה, ובפרספקטיב­ה של זמן היא היתה מוצר ראוי בז'אנר מתח ואימה שלא כל כך תופס בשפה העברית. לשיאם הגיעו הדברים כשהסדרה זכתה אפילו לפרק מיוחד ב"זהו זה", או אז תו תקן לקונצנזוס חוצה מגדרים. במובנים מסוימים, "רוצחות מבית טוב" ששודר אמש היה המשך ישיר לסדרה ההיא, במין פרק מיוחד שלושה עשורים אחרי.

רצח התיירת מלה מלבסקי היה אחד האירועים המתוקשרים בי שראל של אמצע שנות ה ,80 בעיקר בשל העובדה שאחת הרוצחות היתה חוה יערי, אשתו של אהוד יערי, אז יותר מהיום סלב מהשורה הראשונה. יחד עם שותפתה אביבה גרנות והמערוך ההוא שבו רצחו בדם קר את התיירת האמריקנית, הם נכנסו למיתולוגיי­ת הפשע הישראלית. בישראל של אז היה מדובר באירוע שכל המדינה דיברה עליו, והמפקד על החקירה מישל חדאד, ערבי נוצרי, היה לסלב בסדר גודל מקומי, יחד עם פנינה דבורין התובעת, שכבר אז הוכיחה חוש דרמטי שמי ידע שיוביל אותה בעתיד להנחיית "החוליה החלשה". בתקופה האחרונה חזר העיסוק בסיפור הזה, שבישראל של היום הוא לא יותר מנוסטלגיה רחוקה ואיך נאמר, באופן פרדוקסלי אפילו תמימה. בקיץ האחרון שודרה בערוץ 10 כתבה על הנושא כולל קטעי הארכיון במה דורת סוף השבוע, והנה אמש שודר סרט שחציו עלילתי וחצי דוקומנטרי אשר הביא את הסיפור לפריים טיים הזכיינית המובילה בישראל, שבאופן טבעי שמרה את הסרט הזה לתקופת החגים, כי ביום־יום ספק אם זה מוצר שראוי לתשע בערב. לנוכח העובדה שהטלוויזיה שלנו בתקופת החגים היא שאריות של ארוחת חג, הסרט הזה, כמו שניצל שהופשר זה מכבר, ראוי לתקופה הזו שבה נצפה במה שישימו לנו על המסך, שכן אנחנו בין הבודדים שעוד נמצאים פה בתקופת החגים.

וזה בסדר. הסרט עצמו היה מהנה למדי, בטח נוכח אווירת האייטיז המדויקת שלבטח עוררה משהו בקהל המבוגר פלוס שצפה בסרט ששודר אמש. לא סתם התחושה היתה של הסדרה ההיא מהערוץ הראשון לאחר השחזור של התקופה ההיא, שבה הבגדים היו מו פרכים והתספורות עוד יותר. חומרי החקירה שנחשפו גם בערוץ 10 וגם אמש הם מרתקים למדי ומעידים על כך שאכן, כל אחד מאיתנו יכול להפוך לרוצח בכל רגע נתון. ז'אנר "הרצח האמיתי", כמו כל אופנה, הגיע לישראל באיחור, ובתקופה הקרובה נחזור לרציחות מיתולוגיות מהעבר, כאלו ששוב מעלות ספקות במשט רת ישראל. דווקא בסיפור הזה, מישל חדאד הודה כבר בזמן אמת שכל שוטר אחר היה סוגר את התיק, חוץ ממנו. לכן סרטי "הרצח האמיתי" הבאים בתור, בנושאים כמו רצח נאווה אלימלך ופרשת רוצח כביש החוף, עומדים שוב לזעזע את הציבוריות הישראלית, ממש כפי שעשתה הסדרה "צל של אמת" שעסקה ברומן זדורוב. ‪● ● ●‬ בקטנה: שוב הרשתות החברתיות מלאות בדיונים האם yes ו HOT צריכות לסגור את ה VOD ביום כיפור או לא. ביום־יום כולם מתלוננים שאין מה לראות שם וממילא כולם בנטפליקס והתנתקו מהחברות שלוקחות לנו מחירים גבוהים, אבל אם אפשר לשפוך עוד דלק למדורת ההדתה, אז למה לא. תקראו ספרים, עדיף.

 ??  ?? "רוצחות מבית טוב". פחד ותיעוב על המסך
"רוצחות מבית טוב". פחד ותיעוב על המסך
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel