Israel Hayom

השפחה או משחקי הכס?

הלילה יתקיים טקס פרסי האמי • שתי המתחרות הבולטות: "משחקי הכס" ו"סיפורה של שפחה" • "הרצח של ורסצ'ה" מובילה במועמדויות

- דודי כספי, לוס אנג'לס

הלילה יתקיים בלוס אנג'לס טקס פרסי האמי ה ,70 הערב הגדול של עולם הטלוויזיה. את רשימת המועמדויות מובילות הסדרות "סיפורה של שפחה", "משחקי הכס" ו"הרצח של ורסצ'ה".

בשנה שעברה "משחקי הכס" נעדרה מטקס האמי בשל פגרה ממושכת בין העו נות, אבל השנה סדרת הפנטזיה הפופולרית בעולם מגיעה לטקס כשבאמתחתה שבע זכיות בקטגוריות הטכניות )טקס הקטגו ריות הטכניות נערך כבר בשבוע שעבר(, ועוד שבע מועמדויות, ובהן בקטגוריות שחקני המשנה )עבור לנה הידי, ניקולאי קוסטר ולדאו ופיטר דינקלג' המגלמים את שלושת האחים לבית לאניסטר( ובקטגו ריה החשובה ביותר: סדרת הדרמה הטובה.

המאבק המסקרן על הכתר השנה הוא למעשה בין "משחקי הכס" לבין "סיפורה של שפחה", הזוכה הגדולה בטקס הקודם, אז גרפה חמישה פרסים, ובהם פרס השח קנית הראשית לאליזבת מוס )שמועמדת גם הפעם(. המועמדות הנוספות בקטגוריית סדרת הדרמה הטובה ביותר הן "ווסטוור לד", הדרמה המשפחתית סוחטת הדמעות "החיים עצמם", הסדרות "הכתר" ו"דברים מוזרים" של נטפליקס, וסדרת הריגול חבי בת המבקרים "האמריקנים" - שהסתיימה בתום שש עונות.

בגזרה הקומית מובילה הסדרה "אטלנ טה" של דונלד גלובר. בטקס בשנה שעב רה היא קטפה שלושה פסלונים על עונת הבכורה שלה, אבל הפסידה בקטגוריית הסדרה הקומית הטובה ביותר ל"ויפ".

"ויפ" נעדרת השנה מהטקס משום שלא שודרה עונה חדשה השנה. זאת בשל הת מודדותה של השחקנית הראשית, ג'וליה לואי דרייפוס, עם מחלת הסרטן. אגב, היא הספיקה להחלים ולשוב לצילומים.

התחרות האמיתית של "אטלנטה" היא "גברת מייזל המופלאה" מבית אמזון על אודות עקרת בית יהודייה ניו יורקית בשנות ה 50 שמתגלגלת לקריירה של סטנדאפיסטי­ת. מועמדות נוספות בק טגוריית הסדרה הקומית הטובה ביותר הן: "בארי", "שחור כזה", "תרגיע", "עמק הסיליקון", ‪Unbreakabl­e Kimmy"‬ "Schmidt ו"גלואו".

במספר המועמדויות הכולל מובי לה "הרצח של ורסצ'ה", העונה השנייה של אנתולוגיית הפשע שיצר ראיין מרפי )"אימה אמריקאית"(, שנתיים אחרי שה עונה סביב המשפט של או. ג'יי. סימפסון היתה הצלחה מסחררת בטקס האמי )עם 13 זכיות(. ל"ורסצ'ה" תשע מועמדויות, ובהן בקטגוריות המשחק לכל כוכביה )אדגר רמירס שגילם את ג'יאני ורסצ'ה, הזמר ריקי מרטין שגילם את בן זוגו, דארן כריס )"גלי"( שגילם את הרוצח, ופנלופה קרוז בתפקיד אחות של ג'יאני, דונטלה( ובקט גוריית המיני סדרה הטובה ביותר.

המתחרות של "ורסצ'ה" בקטגוריית מיני סדרה הן: "פטריק מלרוז" בהפקת בנדיקט קמברבאץ' )שאף כיכב בה(, העונה השנייה של האנתולוגיה "גאון: פיקאסו" עם אנטו ניו בנדרס, "רצח אופי" עם דקוטה פנינג ו"חסרי אלוהים" של נטפליקס.

למעשה, נטפליקס היא כבר המנצחת הגדולה של אמי 2018 ואוחזת בהכי הרבה מועמדויות. לראשונה זה 18 שנה דחקה נטפליקס את HBO מצמרת רשימת המו עמדויות למקום השני.

על הפקת הטקס השנה חתום יוצר "סא טרדיי נייט לייב", לורן מייקלס, וצמד המ נחים הם קולין ג'וסט ומייקל צ'ה, שמ גישים את מהדורת החדשות ההיתולית בתוכנית המערכונים הוותיקה.

טקס האמי יועבר הלילה בשידור חי החל מ 3:00 לפנות בוקר ב ‪yes DRAMA‬ וב .STINGTV

 ??  ?? "הרצח של ורסצ'ה"
"הרצח של ורסצ'ה"
 ??  ?? "משחקי הכס"
"משחקי הכס"
 ??  ?? "סיפורה של שפחה"
"סיפורה של שפחה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel