Israel Hayom

נרדמו בעמידה

מוקדמות אליפות העולם: נבחרת ישראל הדהימה את גרמניה וכבר הובילה ב 23 הפרש אבל אז שחקניו של עודד קטש נכנעו לקאמבק אדיר של המארחת, כולל שוויון עם הבאזר (92:92) בהארכה הגרמנים ריסקו את הנבחרת בדרך ל 98:112 ולמונדובאס­קט שוב נשארה רק תחושת האכזבה

- אבי סגל ויעקב מאיר

1 נבחרת ישראל כמעט השיגה את אחד הניצחונות המרשימים שלה בשנים האחרונות, אך בסופו של דבר נכנעה 112:98 לגרמניה, אחרי דרמה גדולה והארכה, ואיבדה כמעט באופן סופי את הסיכוי להעפיל לגביע העולם בסין ב .2019

זה היה אחד המשחקים המשוגעים שראינו, וגם אחד ההפסדים האכזריים. לפי כל התחזיות הכחולים-לבנים היו אמורים להיות מובסים על ידי הגרמ נים, שעדיין לא הפסידו בקמפיין ורק לפני שלושה ימים קרעו את אסטוניה ב 43 הפרש. החבורה של עודד קטש כבר הובילה ב 23 הפרש, לאחר שהצי גה משחק התקפה שוטף וקטלני, אבל בחצי השני הכל השתנה. הגארד האלמו ני איסמט אקפינר עלה מהספסל ושינה את כל המשחק.

ישראל לא ויתרה והצליחה למחוק פיגור ,7 ועם אסיסט גדול של תמיר בלאט ליובל זוסמן עלתה ל 90:91 בש ניות הסיום. כאן הגיע הרגע הטרגי של תומר גינת. שחקנה של הפועל ת"א עמד על קו העונשין 0.4 שניות לסיום, קלע את הזריקה הראשונה, ניסה לה חטיא בכוונה את השנייה, אבל הכדור לא פגע בטבעת ועבר לגרמנים. מסירת האלי הופ של דניס שרודר למקסי קלבר קבעה הארכה, בה כבר הגרמנים דרסו את הישראלים השבורים עד לניצחון והבטחת הכרטיס לשלב הבא.

נדמה כי באיגוד הכדורסל הרימו ידיים בקלות ופיספסו הזדמנות גדולה, שספק אם תחזור על עצמה, להעפיל לאליפות העולם לראשונה מאז .1986 אם ישראל הייתה מנצחת את שני המ שחקים בחלון הנוכחי היא הייתה מגי עה לחלון הבא כשהיא במקום השלישי המוביל למונדובאסק­ט. קטש ושאר אנשי הנבחרת ניסו במהלך השבועות האחרונים לדחות את השאלות על השארתם של שחקנים בכירים כמו שון דוסון )הנציג היחיד שלנו בליגה הטובה באירופה, הס פרדית(, עמית שמחון )הישראלי המצ טיין בליגה בשתי העונות האחרונות(, איגור קולשוב )פוטנציאל לישראלי הטוב בליגה בעונה הקרובה( ואחרים מחוץ לסגל, בטענה כי מדובר ב"עוול לשחקנים שכן זומנו ועושים הכל כדי לעזור לנבחרת". אכן אין טענות לש חקנים שכן זומנו. תמיר בלאט לקח על עצמו את האחריות ואת קבלת ההחלטות, יובל זוסמן עשה עוד צעד בדרך להפי כתו לכוכב בכדורסל הישראלי, נמרוד לוי הוכיח שגדל פה סטרץ' פור כמו שלא היה לנו הרבה זמן ואפילו אדם אריאל, במשחקו הראשון בנבחרת ואחרי 2-3 אימונים בלבד, גילה יכולת מצוינת.

למרות זאת, בנבחרת עשויים לבצע מספר שינויים בסגל כבר לקראת הח לון הקרוב בחודשים נובמבר-דצמבר. השאלה הגדולה היא עד כמה השחק נים שלא זומנו בחלון הנוכחי ובחלונות ישמ3חו להגיע. דוסון ככל הנראה מעוניין לקבל דקות משחק רבות כתנאי לה געתו, דבר שקטש לא מוכן להתחייב אליו בפני אף שחקן. פורוורד חובנטוד בדאלונה גם פגוע מכך שנודע לו שהוא מחוץ לסגל באמצעות התקשורת.

גם קולשוב לא אהב את ניפויו מה סגל למרות היכולת הגבוהה שגילה באימונים, ולא הסתיר את אכזבתו בס דרת ציוצים בחשבון הטוויטר. חואקין שוכמן, שמגיע אחרי עונה מצוינת בה פועל גלבוע/גליל, הופתע מכך שנותר בחוץ, אך לא אמור 'לעשות פרצופים' ויגיע אם יקבל זימון, כמו גם שמחון שעדיין לא קיבל דקות בעידן קטש. עו מרי כספי כמובן לא יגיע, כיוון שכבר יהיה בעיצומה של עונת האן.בי.איי עם ממפיס גריזליס, ועל הבעייתיות עם שחקני מכבי ת"א כבר כתבנו. הצהובים לא צפויים לשחרר את כל שחקניהם בשל ההתנגשות עם משחקי היורוליג, אולי יסתפקו בשחקן אחד או שניים, כפי שעשו בחלונות הקודמים.

בהתאם למדיניות שהונהגה באיגוד מאז מינויו של קטש, לא מכריחים שחק נים להגיע בניגוד לרצונם, אך מבהירים להם כי הדבר לא מתקבל בעין יפה. הולך להיות מעניין, אם לא על המג רש, לפחות מחוצה לו.

 ?? צילום: FIBA.COM ?? קטש מחפש פתרונות. כאב הראש רק מתחיל
צילום: FIBA.COM קטש מחפש פתרונות. כאב הראש רק מתחיל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel