Israel Hayom

"הממשלה הבאה - העתק הדבק"

נתניהו לקואליציה: "אשחזר את ההרכב הנוכחי" ● תמך בהורדת אחוז החסימה - ועורר סערה ●

- מתי טוכפלד ויהודה שלזינגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה כי בממשלה הבאה בכוונתו להרכיב קואליציה עם המפלגות השותפות בקואליציה הנוכחית. "אני מתכוון לעשות בממשלה הבאה העתק־הדבק", כלשונו.

בדבריו הפריך נתניהו את ההערכות, שלפיהן בממשלה הבאה בכוונתו להרכיב קואליציה ללא החרדים ובצירוף יש עתיד בראשות יאיר לפיד, או ממשלה ללא הבית היהודי, כפי שסבור יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט.

יהדות התורה מפוצלת

נוסף על כך, נתניהו ביקש מראשי המפלגות לתמוך ביוזמה להוריד את אחוז החסימה בחצי אחוז, וזאת כדי להבטיח שכל המפלגות בגוש הימין־חרדים יעברו את אחוז החסימה. בסביבתו של נתניהו אומרים כי כמה ממפלגות הקואליציה נמצאות בסכנת אי מעבר אחוז החסימה, ולכן ראש הממשלה מעוניין להוריד אותו כדי להבטיח שכל המפלגות השותפות יחזרו לכנסת הבאה ויהיו חלק מממשלתו.

נתניהו התייחס להערכות כי הורדת אחוז החסימה עשויה להביא לפיצול הבית היהודי וכן לפיצול יהדות התורה והזהיר מפני "פיצול רשימות", כלשונו, שעשוי לגרום לחוסר יציבות קואליציוני­ת. לאחר דברי נתניהו הבהיר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי ההצעה אינה מקובלת עליו וכי ש"ס תתנגד להורדת אחוז החסימה, ומנגד, תתמוך במהלך שיביא להעלאתו. גם מפלגת הבית היהודי בראשות השר נפתלי בנט הביעה התנגדות לעניין, וכן אגודת ישראל בראשות סגן השר יעקב ליצמן הודיעה כי היא מתנגדת ליוזמה. מנגד, דגל התורה בראשות ח"כ משה גפני הודיעה כי היא תומכת. ח"כ אורי מקלב מדגל התורה אמר כי "אם מורידים את אחוז החסימה בשביל יהדות התורה, דגל התורה תשקול את נושא הפיצול מאגודת ישראל. העלאת אחוז החסימה עשתה נזק למפלגות הערביות כך שהקיצונים שולטים. דגל התורה בעד הורדת אחוז החסימה". לדבריו, "כרגע יש נושאים שאגודת ישראל ודגל התורה הולכות יחד בשל האיחוד. גם בנושא חוק הגיוס ייתכן שבסופו של דבר המפלגות יתפצלו בעת ההצבעה".

בדבריו הפריך נתניהו את ההערכות, שלפיהן בממשלה הבאה בכוונתו להשאיר את החרדים או את הבית היהודי מחוץ לממשלה

בכירים במפלגת כולנו שבראשות משה כחלון הבהירו אף הם כי הם מתנגדים למהלך הורדת אחוז החסימה. גורם בכיר במפלגה הסביר כי "אין לנו שום עניין לתמוך בזה. אנחנו רחוקים מאחוז החסימה. אין לנו עניין לחזק מפלגות שמתנדנדות או לגרום לאנשים לצאת להרפתקאות מיותרות במפלגות קטנות".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ראש הממשלה נתניהו
צילום: אי.אף.פי ראש הממשלה נתניהו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel