Israel Hayom

ארי נלחם עד הרגע האחרון

גבורה במלוא מובן המילה: ארי פולד לא איבד את העשתונות גם לאחר שנדקר ● בכוחותיו האחרונים ירה במחבל והציל חיי רבים ● למרבה הצער הוא לא הצליח להציל את עצמו ● חבריו: "הוא היה לוחם בגוף ובנפש"

- אפרת פורשר

ארי פולד ,(46) נשוי למרים ואב לארבעה ילדים, הגדולה בת 22 והקטן בן ,12 נרצח אתמול בפיגוע הדקירה במתחם הקניות של גוש עציון. אחת מבנותיו עלתה אתמול בבוקר על מטוס מארה"ב לישראל, לפני שהתרחש הפיגוע. בני משפחתה חיכו לה אמש בשדה התעופה כדי לבשר לה על מותו של אביה, אך החשש היה כי היא נח שפה לדיווח במטוס עצמו, שבו יש אינטרנט זמין.

ארי היה בדרכו לערוך קניות בסו פר רמי לוי כשהותקף על ידי המח בל. בסרטון ממצלמות האבטחה במ קום רואים כיצד המחבל עוקב אחריו, ומחכה לשעת כושר כדי לתקוף את האיש החסון הזה, מומחה לקראטה. המחבל הצליח להפתיע אותו ולמ רות זאת, ארי לא איבד את עשתו נותיו, ניער אותו ממנו והחל לרדוף אחריו. המחבל נורה על ידי ארי ועל ידי אזרח נוסף.

חבריו של ארי לא הופתעו למשמע השתלשלות האירועים ומתארים אדם שהתנדב בכיתת הכוננות של היישוב אפרת, שבו התגורר מאז עלה ליש ראל מארה"ב, הגיע לכל האימונים, תמיד ראשון ותמיד נכון לכל אימון ולכל אירוע. ליאור שורקה, חברו וש כנו של ארי זה שש שנים, סיפר עליו: "ארי היה לוחם, גם בגוף וגם בנפש. הוא התנדב לכל דבר, ואחד הדברים הגדולים שעשה היה להגן על ישראל ברשת. ארי היה מהמסבירנים הד גולים שהיו למדינת ישראל בשפה האנגלית". ארי תחזק בלוג, חשבון טוויטר עמוס ועמוד פייסבוק פעיל. באמצעות כלים אלה עסק בהסברה של ישראל, ניהל ויכוחים ודיונים עם מוציאי דיבתה של ישראל, ואף הופיע באולפני טלוויזיה שונים והסביר את עמדתה של ישראל. את הכל עשה בהתנדבות, ולאחרונה החל בהקמת אתר אינטרנט חדש שיעסוק בהס ברת ישראל".

פולד עבד בארגון Standing Together כמגייס כספים, ציוד ואר גון ימי כיף למען חיילי צה"ל והיה מסור לתפקידו זה. כאמור, התנדב גם לכיתת הכוננות של אפרת. "לא היה אימון שלא הפסיד. ארי, כשמו כן הוא. ברגע שקרה המקרה והוא נדקר, הוא

חתר למגע, רדף אחרי המחבל וירה בו עד שכוחותיו לא עמדו לו והוא קרס. זה היה ארי. מקצוען. הוא היה איש של הכלל, עם לב רחב, וידעתי תמיד שאפשר לסמוך עליו", מספר ליאור.

גיסתו של ארי, שושנה, אמרה אתמול: "ארי היה גיבור אמיתי. הוא האמין בעם ישראל, בארץ ישראל, על פי תורת ישראל. הוא אהב את הארץ, היה מחנך ומורה ולחם באופן תמי די שהאמת תצא לעולם. בבוקר הוא הלך לקניות ומחבל דקר אותו בגב. עם ישראל וארץ ישראל איבדו היום אביר אמיתי, שכל נשמתו ועבודתו היה לקדושת השם ועם ישראל".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, העביר אתמול, במחאה על הפי גוע, את לשכתו לצומת גוש עציון עד לערב יום כיפור. "רצח יהודי במדינת ישראל חייב לקטוע את שגרת החיים של כולנו. עלינו לשדר לאויבינו כי דם יהודי אינו הפקר. על הממשלה לנהוג ביד קשה מול המרצחים מצד אחד, ולענות על כל פיגוע בבנייה מאסיבית ובפיתוח ההתיישבות. דווקא עכשיו גוש עציון. זה הרגע לבנות ולהיבנות", אמר נאמן.

בתנועת הריבונות שארי היה פעיל בה, ביכו את הירצחו. נדיה מטר ויהודית קצובר, ממנהיגות התנועה, אמרו כי "ארי נאחז בארץ ישראל בכל הכלים שעמדו לרשותו. איש חזק שה קרין עוצמה וכבוד יהודי. נטש את הגולה ואת הגלותיות. התייצב במלוא אונו להכשיר את הדור הבא לעמנו לעמידה איתנה וגאה, כפי שהוא עמד ברגעיו האחרונים. כאשר מחבל ערבי שפל תקף מהגב, ארי שלף את נשקו וירה במחבל".

 ??  ?? מפקד פיקוד מרכז, מפקד אוגדת איו"ש ומפקד חטיבת עציון בזירת הפיגוע
מפקד פיקוד מרכז, מפקד אוגדת איו"ש ומפקד חטיבת עציון בזירת הפיגוע
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ארי חתר למגע עד שכוחותיו לא עמדו לו. זירת הפיגוע
צילום: אורן בן חקון ארי חתר למגע עד שכוחותיו לא עמדו לו. זירת הפיגוע
 ??  ?? ארי פולד ז"ל. פעיל מרכזי בהסברה למען ישראל
ארי פולד ז"ל. פעיל מרכזי בהסברה למען ישראל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel