Israel Hayom

בואו לשדרות בסוכות

- הטור נכתב בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה

משרד

הכלכלה והתעשייה, באמצעות הסוכנות לעסש קים קטנים ובינוניים, מערך מעוף אשכול דרום ובשיתוף הרשויות המקומיות בעוטף עזה, מזמין את הקהל לאירועי "עוטף בכיף", שייערכו בימים רביעי וחמישי של חול המועד סוכות בפארק עזריאלי שדרות בין השעות .17:00-10:00 ביוזמת המשרד, יותר מש05 בעלי עסקים מהעוטף ישתתפו ביריד, לאחר שהחלק הראשון שלו התקיים בהצלחה בנמל תל אביב לפני ראש השנה. ביריד הקרוב יכלול הצש גות לילדים וגולת הכותרת - מיצג ראשון מסוגו שנקרא "סוכה למחשש בה", הקשור במהותו למיתוג העיר כ"מקום למחשבה".

בשל המצב הביטחוני, נרשמה ירידה במכירות העסקים בעוטף עזה. למרות המצב, עסקים אלו לא זכאים לפיצוי משום שכוחות הביטחון לא הכריזו על מצב לחימה. במשרד הכלכלה מבינים את האתגרים שנובעים מהמצב הביש טחוני, ובשל כך ארגנו במהירות את הירידים הללו, כדי לחשוף את כלל אזרחי המדינה למגוון הפעילות העש סקית והתרבותית המתקיימת בעוטף עזה ולאפשר לכולנו לתמוך בעסקים, הן על ידי מפגש בלתי אמצעי איתם והן על ידי קניות.

עסקי הדרום מתרבים

על אף המצב הביטחוני שפוגע באש זור, העסקים בדרום פורחים. לפי נתוש ני הלמ"ס, בשנים 2017-2013 מספר העסקים הפעילים במחוז הדרום גדל ,15.3%שב לעומת גידול של 12.5% בכל הארץ. בענף החקלאות מספר העסקים הפעילים במחוז הדרום גדל ,6.1%שב לעומת גידול של 2.9% בכל הארץ.

אחד העסקים שיקימו דוכן במקום הוא "מיטל - מטבח בריא" בשדרות. מיטל טרבלסי ,)37( נשואה ליוגב ואמא לחמישה, סיפרה כי "לפני כשש לוש שנים החלטתי להתחיל פרק חדש ושונה. פתחתי מסעדה מקומית בקונש ספט בריא. בבית הפרטי שלנו אנחנו אוכלים קמח ודגן מלאים ואת הבשורה הזו החלטנו לשתף עם הקהילה".

טרבלסי הסבירה כי מבחינתם זו "שליחות, אנחנו מקדמים אורח חיים בריא במובן רחב. פעם בשבוע אנחנו מגישים קוסקוס מסולת כוסמין עם ירקות ועוף. את התפריט המשתנה הלש קוחות שלנו מקבלים באמצעות הודעה יומית ובפייסבוק, ויש גם אלטרנטיש בה לטבעונים. כמו כן אנחנו מעבירים סדנאות בישול מגוונות".

על הקשר שלה עם הסוכנות לעסש קים קטנים הוסיפה מיטל כי "זה החל בבחירת דרכי העסקית. בשלוש השנים האחרונות קיבלתי מהם ידע, כלים, תמיכה ורצון לסייע בכל הנדרש. הסניף פה בשדרות הוא משהו מיוחד, ולנו בעלי העסקים יש שיתופי פעולה רבים בזכותם. אני ממש רוצה להודות להם בבמה הזו, לשרית מנשקו מנהלת הסניף, לאיילה מנהלת המשרד, לדוש תן היועץ הדיגיטלי שאין מקצועיים בתחום ממנו, ולאבי גלצר היועץ העש סקי במלוא מובן המילה. חשוב לומר שלכל זה נדרש רצון. אם הוא קיים, השמיים הם הגבול במה שאתה יכול לעשות, לאן תוכל להביא את העסק שלך. החבר'ה האלה זיהו את הרצון והפוטנציאל ודחפו אותי קדימה".

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, אמר כי "ארגנו יריד בנמל תל אביב ובשדרות כדי לתמוך בעסקים הקטנים והבינוניים בעוטף עזה, שחווים תקופה לא פשוטה. זכינו לתגובות חמות מצד בעלי העסקים ומצד הלקוחות לאחר הצלחת היריד בנמל תל אביב, שאליו הגיעו אלפים. אנו מצפים לקהל רחב מהאזור ומרש חבי הארץ ביריד בשדרות ומזמינים את הציבור הישראלי להגיע בחופשת סוכות וליהנות מהמבחר העצום שיש לעסקי עוטף עזה להציע".

 ?? צילום: קוקו ?? יריד "עוטף בכיף" שנערך בנמל תל אביב
צילום: קוקו יריד "עוטף בכיף" שנערך בנמל תל אביב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel