Israel Hayom

"ארה"ב תגיב ישירות נגד טהרן על כל מתקפה"

- יוני הרש, ארה"ב

"רות ארה"ב תפעל נגד טהרן ישי

בתגובה לכל מתקפה, גם אם היא מבוצעת על ידי שליחים ולא על ידי כוחות איראניים", כך הזהיר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בראיון ל .CNN

"אמרנו לאיראן שהשימוש בכוחות של שליחים כדי לתקוף אינטרסים אמריקניים לא ימנע מאיתנו מלהגיב ישירות נגד השחקן המרכזי", הבהיר פומפאו, "לא ניתן לאיראן להתחמק עם השימוש בכוחות של מקורבים למשטר כדי לתקוף אינטרסים אמרי קניים. איראן תיתן את הדין על מק רים כאלו". מזכיר המדינה התייחס, בין השאר, למתקפת טילים בספט מבר נגד כוחות אמריקניים בעיראק שבוצעה לכאורה על ידי מיליציות שזוכות לתמיכת טהרן. האיראנים עצמם הכחישו את הטענות.

פומפאו, מצידו, התעקש שלשום כי "כבר זמן רב שאיראן נאבקת בעולם בתור נותנת החסות הגדולה ביותר לטרור. יש להם מיליציות חמושות, את ארגון חיזבאללה בלבנון וגדודי חיזבאללה בעיראק, הם מחמשים את החות'ים בתימן ומשגרים טילים במ דינות המפרץ", הוסיף מזכיר המדינה, והדגיש כי "איראן אחראית לחימוש ולאימון של המיליציות האלו - ואנ חנו נגיע אל המקור".

גם הנשיא טראמפ התייחס לסוגיה האיראנית וטען כי המדיניות האמרי קנית החדשה נגד טהרן נושאת פרי. "תראו מה קרה לאיראן מאז שנסוגונו מהסכם הגרעין - מהומות בכל עיר" אמר טראמפ, "כולם אמרו שאיראן תשתלט על האזור, עכשיו הם רק רוצים לשרוד. הם כבר לא מסתכלים על המזרח התיכון. אני מקווה שנצ ליח לעשות משהו עם איראן, אם זה יקרה אז יופי, וגם אם לא זה בסדר, אבל הם לא במצב טוב".

בתוך כך, נשיא איראן חסן רו חאני פרסם בסוף השבוע מאמר ב"וושינגטון פוסט" שבו תקף בח ריפות את מדיניות הממשל האמ ריקני ועל הדרך - איך לא - גם את ישראל. "מדיניות החוץ של ארה"ב כלפי איראן לא קשורה למציאות לא באיראן, לא באזור ולא ברח בי העולם", הטיח רוחאני, "הייתי טוען שהיא אפילו לא עומדת בשו רה אחת עם אינטרסים אמריקניים. כאשר הוא ניזון מניתוחים שקריים מארגוני טרור ומישראל, הממשל האמריקני משלה את עצמו שה שבת הסנקציות תוביל לוויתורים מצד איראן".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? פומפאו
צילום: אי.פי.אי פומפאו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel