Israel Hayom

גוברת האלימות בדרום: 14 שריפות מבלוני תבערה, לוחם צה"ל נפצע קל

- לילך שובל וניקי גוטמן

מתיחות חריגה ברצועה: לוחם צה"ל נפצע באורח קל מפגיעת רסיס במהלך ההפגנות על גבול הרצועה ביום שישי. על גדר המערכת התקיימו הפגנות אלימות, וצה"ל תקף כמה פעמים במרחב צפון הרצועה באמצעות כלי טיס.

החל משעות אחר הצהריים התקהלו יותר 10,000־מ מתפרעים בכמה מוקדים לאורך הגדר ברצועה, השליכו מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. במהלך האירועים בוצעו כמה ניסיונות של חציית גדר המערכת. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

לאחר תקופה של שקט יחסי, ההפגנות על גבול הרצועה גוברות בימים האחרונים, כאשר הפלשתינים מפגינים גם במרחב הימי, ומ־ בצעים ניסיונות רבים של חדירה לשטח ישראל וחזרה מהירה לרצועה. בצה"ל נערכים גם לאפשרות של ירי רקטות לעבר ישראל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, התריע ביום שישי בפני תושבי רצועת עזה כי אם לא יפסיקו להיגרר לפעולות הטרור הימיות של ארגון הטרור חמאס, מרחב הדיג עלול להצטמצם. "אני רוצה להעביר מסר ברור וישיר: לא נעבור לסדר היום על הפרובוקציו­ת במרחב הימי. נפעל ביד קשה כלפי מפרי הסדר גם במרחב הימי, ואם המצב יימשך, נצמצם חזרה את מרחב הדיג ל־3 מייל", אמר המתאם. "התמונה המלאה ברורה מאוד: הפרות הסדר שאותן מעודד חמאס במרחב הימי בעזה, עלולות לפגוע פגיעה קשה בפרנסתם של הדייגים העזתים וברווחתם של תושבי הרצועה. במקום לתת יד להתגרות בוטה זו, בואו נשמור על היציבות הבי־ טחונית שמאפשרת את פיתוח הכלכלה הפלשתינית ברצועת עזה".

בתוך כך, טרור ההצתות נמשך כאשר ביום שישי פרצו 6 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שנשלחו מעזה, נזק כבד נגרם לחממה של עגבניות במושב באשכול כתוצאה מבלון תבערה שנחת במקום. אתמול פרצו 8 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה.

בדליקות לא היו נפגעים אך נזק נגרם לטבע באזור. במועצה האזו־ רית אשכול נגרם נזק כבד לחממת עגבניות.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, שהגיע למקום, אמר: "עוד פעם, לצערי הרב, אנחנו נמצאים בחממה של חקלאים, לאחר שאתמול בלילה נפל בלון תבערה בתוך החממה. כמה שחשבנו שהבלונים האלו יפסיקו, לצערנו הם הופכים להיות בלונים עם חומרי נפץ. החממה הזו, שהיתה אמורה בעוד חודש וחצי להיות בשוק, הושמדה בחצייה".

ירקוני הוסיף: "את הדבר הזה חייבים לעצור. אנחנו אמנם בתקופת החגים, ואני קורא לעם ישראל להמשיך להגיע לטייל פה, אבל אחרי החגים נצטרך לראות איך אנחנו עוצרים את הדבר הזה. אנחנו מבקשים מהדרגים המדיניים ומהצבא, ומהפוליטיק­אים שאחראים על משרד הביטחון, תחליטו מה לעשות, כי להמשיך ככה זה לא ילך".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הפגנות ברצועה
צילום: אי.אף.פי הפגנות ברצועה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel