Israel Hayom

דרעי: אסור ללכת לבחירות בגלל חוק הגיוס; החוק הנוכחי הוא הטוב ביותר

בראיון לעיתון החרדי "משפחה" הבהיר יו"ר ש"ס: "לא רואה שאפשר יהיה לחוקק חוק טוב יותר מהנוכחי" ● חילול שבת המוני בבני ברק: עשרות אלפי חרדים הפגינו נגד עבודות הרכבת הקלה באזור

- יהודה שלזינגר, אבי כהן, שלומי דיאז וצבי הראל

לנוכח האתגר שמחכה לקואליציה אחרי החגים סביב חוק הגיוס, שמאיים לפזר את הממשלה, מבהיר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי החוק שהובא לכנסת הוא החוק הטוב ביותר שיכלו החרדים לקבל, וכי מסוכן לחרדים ללכת למערכת הבחירות בעטיו.

בראיון לעיתון החרדי "משפחה" אמר דרעי: "יש לעשות כל מאמץ כדי לחוקק אותו (את חוק הגיוס, י"ש) לפני הבחירות באופן המיטבי המקו סימלי, בין היתר משום שאסור שמו ערכת הבחירות תיסוב על חוק הגיוס, ומה גם שאין לי רוח הקודש לנבא מה יהיו התוצאות בבחירות הקרובות".

דרעי הוסיף: "מכיוון שאני לא רואה שאפשר יהיה לחוקק חוק גיוס טוב יותר מהנוכחי ובוודאי שלא נצליח לשפר אותו אחרי הבחירות, הזמן לפעול בעניין הוא עכשיו. כי גם אם תהיה ממשלה טובה יותר, בית המשפט יבטל אותו אחרי חצי שנה. מה הרווחנו? החוק הנוכחי הוא ההצעה הטובה ביותר. אני לא סגור על זה במאה אחוז אבל בתיקון כזה או אחר יש לו סיכוי לעמוד במבחן בית המשפט".

יו"ר ש"ס הסביר מדוע הוא "בטוח בחוק הזה יותר מאשר מבעבר. זו פעם ראשונה שהצבא חתום על החוק הזה, הרמטכ"ל, ראש אכ"א. לא אנחנו הבאנו אותו ולכן יש לו סיכוי טוב בהרבה. החוק הנוכחי נותן לנו אפו שרות להמשיך בפריחתו של עולם התורה". לחוק הנוכחי מתנגדת מוו עצת גדולי התורה החסידית, זאת לעומת הליטאים ואנשי ש"ס שהסו כימו להעביר אותו.

בתוך כך, עשרות אלפי חרדים מבני ברק התכנסו בליל שבת לתו פילה המונית בכביש גהה וברחוב ז'בוטינסקי, במחאה על עבודות הרכו בת הקלה של נת"ע בתחנת "אם המוו שבות" בגבול בני ברקופתח תקווה, בסמוך לכביש גהה. כבישים נחסמו ומאות שוטרים התפרשו באזור כדי לשמור על הסדר.

עם זאת, המחאה עברה בשקט יחסי ולא נרשמו הפרות סדר יוצאות דופן, פרט לכך שכמה משתתפים ניסו לפרוץ לאתר העבודות. כמו כן, נהגת מכונית פרטית פרסמה פוסט בפייסבוק שלפיו, לאחר שיו צאה ממרפאה על גבול בני ברק ורמת גן, התגודדו סביבה חרדים, ירקו על רכבה ועלו עליו. לדבריה, היא חולצה על ידי זוג חרדים, שאסף אותה לביתם.

בוטל צו המניעה לעבודות

שעות ספורות לפני ההפגנה, ביטל בית המשפט המחוזי בת"א את צו המניעה לביצוע העבודות שהוצא יממה קודם לכן לבקשת עיריית בני ברק. השופטת לימור ביבי קיבלה את טענת נת"ע, מגישת העתירה, כי ביצוע העבודה חיוני מבחינה בטיחותית.

 ?? צילום: קוקו ?? ההפגנה ההמונית בבני ברק בליל שבת
צילום: קוקו ההפגנה ההמונית בבני ברק בליל שבת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel