Israel Hayom

"משרד הבריאות מונע את התרופה נגד איידס ממי שזקוק לה"

לאחר הפרסום ב"ישראל היום": המשרד הפיץ הנחיות מחמירות שמגבילות את מתן הטיפול באופן חסר תקדים ● איגוד רופאי המשפחה: "הטיפול צריך להיות נגיש לכל המטופלים"

- רן רזניק

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות למתן התרופה למ ניעת ההידבקות בנגיף ה HIV מו נעות מתן טיפול רפואי חשוב לצי בור, אשר היה צריך להיות זמין ונגיש לכל אדם. כך התריעו באח רונה בפני הנהלת משרד הבריאות ראשי איגוד רופאי המשפחה.

ההתראה החמורה הועברה למש רד הבריאות בהמשך לחשיפה שה תפרסמה במוסף "שישבת", שלפיה כ 2,000 ישראלים כבר צורכים את התרופה בעיקר דרך הביטוחים המ שלימים בקופות החולים, אולם הת רופה אינה נגישה לכלל הציבור, ועל כך הועלו טענות קשות על משרד הבריאות, שכבר כמה שנים מונע את הכנסת התרופה החיונית לסל התרו פות. על פי טענות שהעלו רופאים בכירים, פעולות אלה של משרד הב ריאות נגרמות גם בגלל הומופוביה והן כבר הביאו להגברת ההידבקות במחלה, בעיקר בקרב אוכלוסיית ההומואים בארץ. הטיפול התרופתי ניתן ככדור שיש ליטול פעם ביום ומצליח למנוע ב 100 אחוזים כמעט את ההידבקות בנגיף, גם ללא שי מוש בקונדום, ועלותו החודשית כיום היא 500-300 שקלים בחודש.

הפנייה של ראשי האיגוד הועברה בעקבות טיוטה של הנחיות חדשות של ראש שירותי האשפוז במשרד הבריאות, אשר הופצה באחרונה ול פיה הטיפול התרופתי יינתן רק תחת הגבלות מחמירות, כולל הרשאה רק לרופאים שקיבלו הכשרה מיוחדת, הגבלת השימוש למתן יומי של הת רופה ולא במינונים אחרים שמקו בלים ברחבי העולם, ודיווח רבעוני של קופות החולים על היקף המשת משים בתרופה. ד"ר מיכל שני, יו"ר איגוד רופאי המשפחה, כתבה למשרד הבריאות כי "אין מקום להחמרה כה גדולה לגבי טיפול ה ,PrEP שאין לו מקבילה בתרופה אחרת. עליו להיות זמין ונגיש לכל אדם".

משרד הבריאות מסר בתגובה לכתבה במוסף "שישבת" כי "החל מסתיו ,2017 הטיפול המונע PrEP נגיש בארץ לכל האנשים הנמצאים בסיכון גבוה להידבקות ב HIV דרך קופות החולים. ועדת הסל תדון בטי פול זה לשנת ."2019

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? "שישבת", 13.9.2018
צילום: יהושע יוסף "שישבת", 13.9.2018
 ??  ?? כדורי ה PrEP
כדורי ה PrEP

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel