Israel Hayom

תעשו לנו חג

סוף השבוע באליפות העולם לא האיר פנים לנבחרת הג'ודו ● טל פליקר היה קרוב למדליית ארד אבל הפסיד, גפן פרימו נכנעה ליריבה ברזילאית וסיימה שביעית ● התעמלות קרקע: מדליות זהב לארטיום דולגופיאט ולאופיר נצר בגביע העולם

- אלי שטרן

הציפיות הגבוהות נשארו בי נתיים בפנטזיות. נבחרת הג'ודו הישראלית חזרה מאוכזבת מסוף השבוע באליפות העולם שנע רכת בבאקו, אזרבייג'ן, למרות ששני נציגים - טל פליקר וגפן פרימו - הגי עו לקרבות הרפסאז', אבל כשלו לזכות במדליית הארד.

ראש הפירמידה של הנבחרת בסוף השבוע היה פליקר, שהגיע כפייבוריט בזכות הדירוג העולמי שהציב אותו במ קום הראשון בעולם, זכר למדליות הארד באליפות העולם ואירופה האחרונות. את הקרבות הראשונים מול סנדור נורלייב מאוזבקיסטן ואדריאן גומבוץ הסלובני ניצח בניקוד הזהב. את אוסנייל סוליס הקובני הוא הכריע בווזארי ועלה לקרב מול דניאל קארגנין הברזילאי, שאותו ניצח אחרי כמעט 10 דקות של קרב שב סופו עלה לחצי הגמר.

כל מה שנותר לפליקר כדי להבטיח מדליה היה לנצח בחצי הגמר את ירלן סריחזנוב מקזחסטן, שכבר הדיח באיפון את ברוך שמאילוב )שניצח את הקרב הראשון שלו מול דניאל ג'ין בזכות עו נשים, אבל לא יותר מזה(.

הקזחי לא עשה חשבון לרצונות של פליקר וניצח אותו בניקוד. פליקר הגיע לבית הניחומים, אבל גאורגי זאנטרייה האוקראיני היה טוב יותר וניצח בווזארי.

גפן פרימו, שהפתיעה בגדול באליפות אירופה בת"א, סיימה את האליפות )עד 52 ק"ג( במקום השביעי, אחרי הפסד לז'ואנה פריירה הברזילאית בווזארי.

בטינה טמלקובה )עד 52 ק"ג( הודחה בשלב מוקדם אחרי קרב אחד.

אם ביום שישי היינו קרובים למדליה, בשבת המשלחת כבר היתה רחוקה מאוד מכך. טוהר בוטבול )עד 73 ק"ג( הודח אחרי 47 שניות בלבד, בקרב הראשון שלו מול טומי מסיאס השבדי.

תמנע נלסון לוי )עד 57 ק"ג( שרדה את ניקוד הזהב בקרב הראשון מול אנה בורובסקה הפולנייה, אבל הודחה באיפון בשמינית הגמר מול וואנג הקוריאנית.

אלוף אירופה מת"א מוכן

למרות הפתיחה הבינונית של המש לחת, התקוות לחזור מהאליפות עדיין לגמרי ריאלית. הבוקר ייכנסו לאליפות גילי שריר )עד 63 ק"ג( ואלוף אירופה המכהן, שגיא מוקי )עד 81 ק"ג(. שריר תפגוש בסיבוב הראשון את אלישה גיילס האמריקנית, מאוחר יותר יעלה מוקי לקרב הראשון שלו באליפות מול אטילה אונגברי ההונגרי.

מחר ייכנס לאליפות לי קוכמן )עד 90 ק"ג( ויתחרה מול הפולני פיוטר קוצז'רה.

הנציגים שיעלו למזרן רק אחרי החג הם פיטר פלצ'יק, שעלה סיבוב באופן אוטומטי )עד 100 ק"ג( ויחכה ליריב אוסטרי או לטבי, ואורי ששון, בקטגו ריית המשקל הפתוח, שיפגוש את מי ניונג קים מדרום קוריאה.

אלכס שטילוב, הדור הבא

ארטיום דולגופיאט זכה אתמול במ דליית הזהב בתרגיל הקרקע בתחרות גביע העולם שנערכת בהונגריה.

דולגופיאט, שזכה באליפות אירופה האחרונה במדליית הכסף, השיג בגמר ציון של 14.7 נקודות בסיומו של תרגיל נהדר. שטילוב הוותיק סיים במקום הח מישי בתרגיל הקרקע עם ציון של .13.7

גם אופיר נצר סיפקה כבוד לאומי, כשזכתה בזהב בגמר הקפיצות אחרי שהשיגה ציון משוקלל של 13.6 נקודות.

קיקבוקס. דניאלה פשייב ושיר כהן )עד 48 ק"ג( זכו במדליות זהב באליפות העולם לנוער שנערכת באיטליה. מוחמד שבאבי, מוחמד זוביבאת, יאזאן עכאווי וטארק אסעד זכו בארד.

סקי מים בכבלים. נדב אטיב ואחותו, אביב, זכו במדליות זהב וארד )סלאלום( באליפות העולם שנערכת באוקראינה. אור שניוק זכה במדליית הכסף.

אלוף אירופה לנוער הטרי, רועי אשר, סיים במקום החמישי.

 ?? צילומים: אי.פי.אי ?? טל פליקר )בכחול(. נגרר לקרבות ארוכים
צילומים: אי.פי.אי טל פליקר )בכחול(. נגרר לקרבות ארוכים
 ??  ?? גפן פרימו )בכחול(. לא שחזרה את ההישג מאליפות אירופה
גפן פרימו )בכחול(. לא שחזרה את ההישג מאליפות אירופה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel