Israel Hayom

סוכתי עסוקה

גם לקשט את הסוכה וגם לעשות פעילות מגניבה עם הילדים? זה אפשרי! אספנו עבורכם שיטות להכנת שרשראות דקורטיביות מדיסקים ישנים, ואפילו מקפסולות קפה משומשות השנה תוכלו גם לבנות סוכה אינטראקטיב­ית שבה יתארחו האושפיזין: האבות, יוסף, משה רבנו, אהרון ודוד המלך

- זיוה מוגרבי קובני

באילו כל שנה, כשמגיע חג סוכות, אנו תוהים

חידושים עוד אפשר להביא לסוכה המסורתית, המורכבת מארבעה מוטות ובד. מתברר שהטכנולוגי­ה מציעה לנו השנה חידושים מעניינים ודקורטיביי­ם המוסיפים עניין לשהייה בסוכה. חובבי "עשה זאת בעצמך" יוכלו למצוא בא תרים ובחנויות כמו "מקס סטוק", "הסטוק" ואחרות אביזרים להכנת קישוטים עם הילדים.

הסוכה המסורתית עוברת בשנים האחרונות התאמה לימינו. "סוכות נחלים" מביאים השנה סוכה חדשה ומתקפלת, הנותנת פתרון לכל מי שמעוניין לחסוך במקום האחסון. מדובר בסוכה שמגיעה עם כל החלקים בתיק אחד קומפקטי ובמגוון דגמים, והיא קלה לנשיאה ולאחסון. "מו טות המסגרת של הסוכה ניתנים לקיפול לש ניים ומאפשרים לחסוך בחצי את מקום האחסון של הסוכה לאחר החג", אומר שי אליצור, מנכ"ל "סוכות נחלים".

לדבריו, "הסוכה מגיעה בתיק עם כל חלקי המסגרת הנדרשים והתיק נכנס בקלות לרכב, כך שאפשר לקחת את הסוכה לטיולים או לאירוח אצל בני המשפחה וזה נוח מאוד".

חידוש מעניין נוסף השנה הוא בד כותנה אינ טראקטיבי לסוכה. בעזרת אפליקציה מיוחדת תוכלו לסרוק את בד הסוכה ולהתחיל בחוויה האינטראקטי­בית. לדברי אליצור, קיימים שני דגמים של הבד האינטראקטי­בי: "בית המקדש" ו"אושפיזין". בדגם של בית המקדש תוכלו להיכנס ולערוך סיור תלת ממד בבית המקדש ולראות את המבנים העתיקים, המזבח, המנורה, הכוהנים ועוד. בדגם "האושפיזין" יתארחו בסוכתכם אברהם, יצחק, יעקב, יוסף, משה, אהרון ודוד, שיספרו כל אחד את סיפור חייו.

מה עליכם לעשות? פשוט לעמוד עם המכ שיר הנייד מול כל דמות והיא תתעורר לחיים אצלכם בסוכה.

באשר לקישוטים, בחנויות השונות תוכלו למצוא נורות לד בטיחותיות וצבעוניות. באתר Gifted תוכלו למצוא ערכת נורות עם ניירות צבעוניים להכנת שרשראות וקישוטים לסוכה 19.90) שקלים( וגרילנדות נורות בצורות שונות, למשל קשת, כוכבים ועוד 110) שקלים(. הצעות נוספות לקישוט תוכלו למצוא במגזין "חלבלובון" לילדים, שיצא במהדורה מיוחדת הכוללת משח קים לסוכה, רעיונות לקישוטים ודפים נתלשים לגזירה ליצירת קישוטים לסוכה 40) שקלים, בר שתות הספרים(.

אם תרצו להיות יצירתיים ולהכין עם הילדים קישוטים מקוריים, מיכל ברוטפלד, בעלת "אומ נות בחוטים", מציעה להכין מובייל מקפסולות קפה משומשות. יש לקחת בין 5 ל 10 קפסולות בצבעים שונים, שני מקלות ארטיק מודבקים בצורת איקס, חוטים לקשירה וחרוזים להשחלה.

"מנקים את הקפסולות מהקפה ומייבשים אותן", מסבירה מיכל, "ובעזרת סיכה או סכין חדה מחוררים את הקפסולה בחלקה עליון. אפשר לצייר על הקפסולה, או לתת לילדים להדביק עליה מדבקות קטנות לקישוט. קושרים חוט באורך כמטר על מקל הארטיק ומשחילים כמה קפסולות על החוט ברווחים של כמה סנטימטרים. עושים קשר מעל כל קפסולה כדי שלא תחליק למטה, ואפשר להשחיל גם חרוזים בין הקפסולות. חוזרים על הפעולה שלוש פעמים נוספות, עד שמגיעים לכמות שרוצים במובייל. אחרי שיש לנו לפחות ארבעה חוטים עם קפסולות, מחברים חוט בקצות המקלות ותולים בסוכה".

דניאל בקר מ"צהרוני פמילי" ברמת השרון מציעה פעילות קלה עם הילדים - הכנת שר שרת מנצנצת מדיסקים ישנים. "לוקחים 10-5 דיסקים ישנים ודפי A4 צבעוניים מנייר סול, שצד אחד שלהם דביק", היא מסבירה, "מני חים דיסק על הצד עם המדבקה של נייר הסול, מציירים עיגול, גוזרים ומדביקים את מה שג זרנו על גבי הדיסק עצמו, ומשאירים את החור חשוף. בעזרת דפי הסול השונים גוזרים גם צו רות שונות ומקשטים את הדיסקים. גוזרים חוט קשירה, משחילים חרוזים ואת הדיסק, קושרים בקצה ותולים מסכך הסוכה".

קישוט מורכב ודקורטיבי קצת יותר מציעה איריס מוסיוף, מעצבת שולחנות ואירועים וב עלת סטודיו לעיצוב - הכנת מניפה מעוצבת שתקשט את הסוכה. לקישוט זה נדרשים ארבעה בריסטולים בגודל ,40x40 אקדח דבק חם, ראש פרח ממשי וסרט סטן. "מקפלים כל נייר לאורכו בצורת אקורדיון ומקפלים לחצי", מסבירה איריס, "מדביקים את הרצועות זו לזו עד לקבלת פרח מניפה ומדביקים בעזרת דבק חם בקודקוד ראש פרח משי. בעזרת מחורר יוצרים חור ומשחילים סרט, שבעזרתו נקשור את המניפה שלנו לסוכה".

לדבריה, אפשר להכין עם הילדים גם שר שראות מסרטי משי, במקום ניירות או ברי סטולים. "אפשר לרכוש בכל חנות יצירה או סדקית חמישה גלילים של סרטי משי שונים בטקסטורות שונות", היא אומרת, "גוזרים אותם לרצועות, מדביקים ללולאות ומחברים זו לזו. כך יוצרים שרשראות דקורטיביות שישדרגו את מראה הסוכה".

 ?? "Gifted" ?? גרילנדת מנורות "קשת בענן", אתר מגזין "חלבלובון" מובייל מקפסולות קפה, "אומנות בחוטים" קישוטים מדיסקים משומשים, דניאל בקר
"Gifted" גרילנדת מנורות "קשת בענן", אתר מגזין "חלבלובון" מובייל מקפסולות קפה, "אומנות בחוטים" קישוטים מדיסקים משומשים, דניאל בקר
 ?? "Gifted" ?? שרשרת סרטי משי, איריס מוסיוף מניפה מעוצבת, איריס מוסיוף גרילנדה צבעונית, "קרני תכלת" ערכת קישוטים, אתר
"Gifted" שרשרת סרטי משי, איריס מוסיוף מניפה מעוצבת, איריס מוסיוף גרילנדה צבעונית, "קרני תכלת" ערכת קישוטים, אתר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel